مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان خبرداد:
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی و اعلام برندگان استانی و کشوری خبر داد.
کد خبر: ۹۲۶۲۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۳ 22 December 2020
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزاری اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی و اعلام برندگان استانی و کشوری خبر داد.

به گزارش تابناک همدان به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، دکتر عاطفه زارعی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی از اول اسفند ماه سال گذشته آغاز و تا ۱۵ مرداد ماه برگزار شد.

وی افزود: این برنامه به صورت کاملا الکترونیک برگزار شد و نیاز به هیچ گونه مراجعه حضوری به کتابخانه‌ها نداشت به طوری که هم فایل الکترونیکی کتاب‌ها در دسترس همگان قرار گرفت و هم مسابقه در سایت samakpl.ir و به طور الکترونیکی برگزار شد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: ۴۲ هزار و ۴۴۳ نفر از استان همدان در این جشنواره شرکت کردند که نسبت به سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی کتابخانه‌های عمومی با کاهش مواجه شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۲ هزارو ۵۰۰ نفر در نهمین دوره جشنواره شرکت کردند ادامه داد: از این تعداد ۳۲ هزار نفر به صورت الکترونیکی شرکت کردند و مابقی با مراجعه به کتابخانه‌ها و دریافت پاسخ نامه‌های کتبی در این رویداد حضور به هم رساندند.

زارعی خاطرنشان کرد: بنابراین تعداد افرادی که به صورت غیر حضوری در جشنواره شرکت کردند نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار نفر افزایش یافت.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه جشنواره رضوی به دلیل شیوع بیماری کرونا به صورت غیر حضوری و در جوار حرم حضرت معصومه (ص) در قم برگزار شد گفت: در این دوره از جشنواره رضوی ۴ برنده کشوری از استان همدان معرفی شد که از آن‌ها تقدیر به عمل آمد. 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان اظهار کرد: زهرا رضیئی از به عنوان برگزیده ملی بخش پویش بزرگسال، طاهره جمشیدی‌وحدت برگزیده ملی در بخش خانوادگی، آناهیتا زمردی برگزیده ملی در بخش نوجوان و محدثه صالحی به عنوان برگزیده ملی در بخش روزنامه دیواری کودک معرفی شدند.

وی همچنین افزود: ۳۰۶ نفردر این دوره از جشنواره موفق به کسب رتبه برتر در سطح استان شدند که جوایز آن‌ها از طریق کتابخانه‌ها تقدیم خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار