به علت صعب العبود بودن روستا تا مرکز شهرستان هلیلان و عدم انتقال به موقع به مراکز درمانی، بچه چهار ساله زردلانی فوت کرد، خبری که از قربانی شدن این کودک به دلیل نبود زیرساخت های اولیه حکایت دارد.
کد خبر: ۹۲۷۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۰ 26 December 2020

استان ایلام بعنوان یکی از استان های کمتر توسعه یافته در کشور محسوب می شود که درگیر بودن مستقیم این استان با جنگ تحمیلی هشت ساله باعث شد تا هنوز که هنوز مباحث توسعه ای در آن به نسبت سایر استان هایی که درگیر جنگ مستقیم نبودند، نمود بیشتری به خود داشته باشد.

اگر چه بعد از پایان جنگ تحمیلی مباحث توسعه ای در آن شدت گرفت اما بسیاری از مناطق دوردست استان و بعضا شهرستان ها با محرومیت های وسیعی مواجه هستند.

اگر هلیلان محروم ترین منطقه محروم کشور نباشد بدون شک بدون یکی از این مناطق است، منطقه ای که مردمانش در سخت ترین شرایط برای زندگی کردن هستند.

مردم این منطقه به دلیل نبود زیرساخت های ارتباطی، توسعه ای و قوی همیشه با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می کنند.

اگر چه بنا بر تصمیم گیری ها و به منظور خدمت رسانی بیشتر به این منطقه محروم هلیلان به شهرستان ارتقا یافته است اما هنوز اخباری از آن به گوش می رسد که خاطر اذهان عمومی را آزرده می کند.

کودک چهار ساله زردلانی قربانی نبود زیرساخت های اولیه

"عزیزالله نیرومند"، رئیس شورای اسلامی روستای گلدره  گفت: متاسفانه به علت صعب العبود بودن روستا تا مرکز شهرستان و عدم انتقال به موقع به مراکز درمانی، بچه چهار ساله این روستا جان به جان آفرین تسلیم کرد.

وی اظهار کرد: پزشکان، عدم انتقال به موقع به مراکز بهداشتی و درمانی را عامل اصلی فوت این کودک عنوان کرده اند. به علت اینکه مسیر روستا تا مرکز شهرستان از راه مناسب ارتباطی برخوردار نیست خانواده این کودک به ناچار وی را به مراکز درمانی کرمانشاه اعزام کردند.

نیرومند در ادامه گفت: متاسفانه مرکز بهداشت روستا به علت نبود نیرو و کادر تعطیل شده است.

رئیس شورای اسلامی روستای گلدره خاطر نشان کرد: روستای گلدره در هلیلان جز محروم ترین مناطق استان به شمار می رود که زیر ساخت های بهداشتی و ارتباطی مناسبی نداشته و مورد فراموشی و بی مهری مسئولان قرار گرفته است.

نیرومند تصریح کرد: اگر این کودک به موقع به مراکز درمانی انتقال می یافت، این اتفاق ناخوشایند رخ نمی داد.

علاج واقعه، شاید وقت دیگر

این در حالی است که گزارش های متعددی از این روستا در پایگاه خبری ایلام بیدار با عناوین مختلفی همچون " زردلان سرزمینی از جنس محرومیت ها + تصویر" منتشر شده است.

نزدیک ترین مرکز به این روستا در استان کرمانشاه قرار داشته که ۶۰ کیلومتر فاصله دارد، این در حالی است که با شهر کهره ۸۰ کیلومتر فاصله دارد.

زیرساخت ها در این شهرستان باید با جدیدت تمام پیگیری شود تا از وقوع چنین حوادثی جلوگیری بعمل آید. باید از قبل و با حساب و کتاب در راستای جلوگیری از وقوع این حوادث گام برداشت و نه صرف رفع تکلیف لحظه ای، چرا که می توان از ماجراهای گذشته درس گرفت و به نوعی علاج واقعه را قبل از وقوع کرد.

نکته مهمی که باید به آن توجه کرد این است که باید از ظرفیت خیرین در جهت رفع مشکلات در مناطق محروم با توجه به شرایط هر منطقه استفاده لازم را برد.

مسئولانی که نمی توانند مشکلات مردم را حل کنند بهتر است کنار بروند تا کسانی که دل در گرو خدمت دارند پای کار بیایند. ایجاد حداقل زیرساخت های اولیه التیامی بر زخم های بی پایان مردم مناطق محروم ایلام است./ع

 

 

 

ایلام بیدار

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار