بی شک اولین کسی که از حفظ عزت و شان استانداری متنفع می شود خود استاندار است چرا که بزرگترین و مهمترین موضوع برای یک مدیر اجرایی ، رزومه کاری است که بخشی از این رزومه مربوط به قدرت دفاع از جایگاه مدیریتی خود است .
کد خبر: ۹۲۷۳۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰ 27 December 2020

تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، چند روز پیش بود که نماینده ولی فقیه در استان به صراحت عملکرد استاندار کهگیلویه و بویراحمد را مورد تایید و حمایت قرار داد و از عملکرد حسین کلانتری با تعبیر "حفظ عزت استانداری کهگیلویه و بویراحمد" یاد کرد! 
حجت الاسلام حسینی که در جمع مجمع طلاب استان کهگیلویه و بویراحمد در قم سخن می گفت ابتدا با انتقاد از نگاه برخی که بعد از رفتن از استان پشت سر خود را هم نگاه نمی‌کنند و نسبت به زادگاه و استان و شهر خود بی‌توجه هستند گفت: اما مجمع طلاب استان همواره پی‌گیر بوده و مشکلات استان را دنبال می‌کنند و از آن‌ها به جهت این رویکرد قدردانی می‌کنیم.
نماینده ولی‌فقیه در استان ادامه داد: راجع به مسائل مدیریتی استاندار با دغدغه و تدبیر در استان کار می‌کند هر چند که فضا سخت بوده و کسری و کمبود بودجه وجود دارد و بیماری نیز دست‌های مدیران را بسته است.
وی گفت: استاندار مشکلات سیاسی را در استان به خوبی می‌بینید همواره مشکلاتی وجود داشته اما آن چه ما می‌بینیم به طور جد علی‌رغم برخی بی‌مهری‌ها و فشارهایی که وجود دارد پی‌گیر مشکلات استان چه از مرکز و چه در خود استان است.
نماینده ولی‌فقیه در ادامه با بیان این که در گذشته برخی مدیران در برابر دیگران تسلیم بودند گفت: اما استاندار عزت استانداری و استان را حفظ کرده است، در گذشته مسائلی بود که همه از آن نگران بودند اما خوشبختانه استاندار نسبت به همه موضوعات اشراف داشته و البته دغدغه دارد.
عزت استانداری و نماینده دولت چگونه حفظ شد؟
بی شک اولین کسی که از حفظ عزت و شان استانداری متنفع می شود خود استاندار است چرا که بزرگترین و مهمترین موضوع برای یک مدیر اجرایی ، رزومه کاری است که بخشی از این رزومه مربوط به قدرت دفاع از جایگاه مدیریتی خود است .
در این سخنان نماینده ولی فقیه در استان به نکته ای اشاره می شود که کلید همه موضوعات مرتبط با حفظ یا عدم حفظ عزت برای یک مدیر و جایگاه وی است ! حجت الاسلام حسینی " با بیان این که در گذشته برخی مدیران در برابر دیگران تسلیم بودند گفت: اما استاندار عزت استانداری و استان را حفظ کرده است، در گذشته مسائلی بود که همه از آن نگران بودند اما خوشبختانه استاندار نسبت به همه موضوعات اشراف داشته و البته دغدغه دارد."
نگاهی به عملکرد سال های گذشته نشان می دهد که تا چه میزان استانداران کهگیلویه و بویراحمد ، از بخش های سیاسی دیگر خط می گرفتند و تا چه میزان مدیریت استان از راس تا مدیریت های ادارات کل را محل باج خواهی نمایندگان و جناح های سیاسی و قومیتی کرده بودند ! نکته ای که حسین کلانتری از همان ابتدا با آن مقابله ای هوشمندانه کرد!
کلاتری نمی تواند بدون عیب و نقص و کم کاری باشد و حتما انتقاداتی بر عملکرد وی وارد است اما برای روشن شدن چرایی صراحت نماینده ولی فقیه در بکار بردن تعبیر حفظ عزت به چند نکته اشاره می شود تا تفاوت مدیریت دوره کلانتری با دوره های قبل از وی بهتر مشخص شود !
برگزاری انتخابات و قطع دست سوء استفاده کنندگان
بی شک اولین و برجسته ترین کارنامه سیاسی کلانتری مربوط به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی است چرا که در طی فرایند این ماراتن سیاسی از ابتدا تا انتها مسئولیت و مدیریت آن را به گونه ای برنامه ریزی کرد که قدرترین ، متخلف ترین و البته پرنفوذترین کاندیداها و چهره های سیاسی استان به راحتی مقهور اقتدار وی شوند و عملا کسی نتوانست از راه رانت های انتخاباتی معمول دوره های قبل ، به مجلس راه یابد ! به عنوان مثال غلام رضا تاجگردون در گچساران با افت شدید آرا پیروز شد چرا که بیشتر مدیران مورد حمایت وی تحت فشار شدید تیم سیاسی استاندار قرار گرفتند و نتوانستند اقدام خاص جانبدارانه با استفاده از امکانات و جایگاه دولتی خود در حمایت از تاجگردون انجام دهند ! در حوزه کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده عدل هاشمی هم نتوانست از مدیران همسو با خود بهره ای ببرد چنانچه که در دوره های قبل نمایندگان دور اول نمایندگی به راحتی برنده دور دوم نمایندگی خود بودند و البته در این بین برخی دستگاه های دولتی و حمایتی اعتبار خود را قربانی این موفقیت نماینده می کردند ! و در حوزه بویراحمد هم هیچ کدام از مدیران نتوانستند کمکی برای پیروزی نماینده بکنند !
این اقدام استاندار یک نکنه بسیار مهم داشت و آن هم تضمین به مدیران برای اجازه ندادن به قربانی شدن آن ها پس از انتخابات بود که هم اکنون هم هیچکدام از نمایندگان و یا گروه های سیاسی و قومیتی جرات مطرح کردن چنین درخواست هایی را در استان ندارند ! تا جایی که هم اکنون نمایندگان با حفظ شان و جایگاه استاندار و مدیران کل ، تلاش می کنند با احترام تقاضاهای خود را مطرح کنند!
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه تیم های مدیریتی خود در کارگروه های مختلف سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی ، عملکردهایی دارد که برخی موفق ، برخی ناموفق و برخی هم دچار اشکالاتی است که حتما وی خود را ملزم به تلاش بیشتر می داند اما آنچه که در این استان بیشتر نشان دهنده عزت یک مدیر است میزان استقلال وی در تصمیم گیری است که خوشبختانه در این زمینه کلانتری مانع خدشه دار شدن جایگاه خود شده است ضمن اینکه هزینه تخلفات معمول در سال های قبل را بسیار بالا برده است تا جایی که مورد تقدیر نماینده ولی فقیه قرار می گیرد .
در خصوص نوع مدیریت کلانتری ذکر این موضوع لازم است که وی بر عکس استانداران قبل که با باج دادن به حوزه های مختلف سعی در گذراندن دوره مدیریتی خود داشتند و تقریبا هر اقدامی را با حوزه ای از قدرت تنظیم می کردند اما کلانتری خط بطلانی بر این رویه غلط کشید و مطمئنا در این حوزه شایسته تقدیر نماینده ولی فقیه بوده است .
یکی دیگر از عملکردهای عزتمندانه حسین کلانتری به نوع تعامل و ارتباطات وی با حوزه های قدرت مانند حوزه های قضایی ، امنیتی ، نمایندگان ، گروههای سیاسی و مذهبی است که تلاش کرده است هم جایگاه و شان آن ها مشخص و حفظ شود هم جایگاه خود و مجموعه مدیران اجرایی استان ! به عنوان مثال در تعاملات با دستگاه قضایی در ظاهر و پنهان توانست با این حوزه بسیار قدرتمند همکاری و صراحتا از ظرفیت آن ها برای کمک به بهبود مدیریت خود در استان کمک بگیرد  .
بی شک قدم گذاشتن هر مدیری در استان در این راه که کلانتری انتخاب کرده است ، می تواند در آینده ، بسیاری از تخلفات و مشکلات مدیریتی استان را مرتفع کند و البته راه سوء استفاده برخی سیاسیون ، خصوصا نمایندگان در فریب مردم را سد کند !( هر استانداری در آینده چنین رویه ای را در پیش بگیرد مورد تقدیر عامه جامعه و خواص دلسوز مردم و نظام و حتما مورد حمایت رسانه های مستقل خواهد بود .)
در پایان بیان جمله ای جالب از زبان یک مدیر خالی از لطف نیست ! " یکی از مدیران که به شدت تحت فشار رسانه های نزدیک به یکی از نمایندگان بود می گفت ، واقعیت این است که ترسی از عزل ندارم چون مطمئن هستم با وجود حمایت های استاندار فقط زمانی عزل خواهم شد که عملکرد ضعیفی داشته باشم و مادامی که بتوانم در کار خود موفق باشم از گزند سیاسی کاری ها و قومیت گرایی های نمایندگان محفوظ خواهم ماند!"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار