عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: با بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح بلوار حضرت معصومه(س) تا پایان سال جاری، نگاه ویژه به پروژه های عمرانی شهرداری منطقه 6 در دستور کار مدیریت شهری است.
کد خبر: ۹۲۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۶ 30 December 2020

به گزارش تابناک قم، حسن طلایی با اشاره به وضعیت منطقه 6 شهری گفت: این منطقه، یکی از مناطق پرتراکم و پرجمعیت شهر قم است که باتوجه به جمعیت ساکن، می‌تواند یکی از مناطق اثرگذار شهر بــاشــد. با در نظر گرفتن یکی از ورودی های اصلی شهر قم از سمت شمال و غرب کشور امیدواریم اقدامات انجام شده از سوی مدیریت شهری در منطقه، شاهد رشد چشمگیر و توسعه شهری در مناطق کم برخوردار باشیم.

طلایی با اعلام خبر بهره برداری تقاطع غیر همسطح بلوار حضرت معصومه (س) تا پایان سال جاری، بیان داشت: این طرح با هدف ساماندهی وضعیت ترافیکی محدوده ورودی شهر قم از سمت جعفریه و تسهیل در عبور و مرور شهری و همچنین کاهش هزینه سفر در دستور کار قرار گرفت.

عضو شورای اسلامی شهر قم افزود: رمپ و لوپ درون شهری کمربندی امام علی (ع) و بهسازی و ساماندهی لاین خروجی به طول 4 کیلومتر به بهره برداری رسیده که نواقص موجود در خصوص جدولگذاری و وضعیت آسفالت با توجه به اینکه پروژه تحویل قطعی نشده توسط پیمانکار مربوطه رفع خواهد شد و در حال حاضر بحث تامین روشنایی و احداث فضای سبز در حال انجام بوده و تا  پایان سالجاری این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه یکی از موضوعات مورد توجه شهرداری تأمین امنیت شهروندان در محیط شهری است، اظهار داشت: طرح مکانیزه کردن پل های پرتردد یکی از ضرورت ها و رویکردهای مجموعه مدیریت شهری به شمار می رود که این طرح با توجه به حجم بالای تردد در نقاط مختلف شهر و با هدف افزایش ضریب ایمنی عابرین پیاده، روان سازی ترافیک پس از انجام بررسی های کارشناسی و مکان سنجی  در سه نقطه از منطقه 6، تا پایان سال جاری صورت می گیرد.

طلایی افزود: در همین راستا با توجه به حجم بالای تردد در مسیر حد فاصل میدان کشاورز تاکمربندی امام علی(ع) ، مقابل بیمارستان شهدا و روبروی امامزاده سید معصوم (ع) و با هدف ارایه خدمات بهینه به شهروندان، افزایش ضریب ایمنی عابرین پیاده، برطرف شدن مشکل تردد عابرین پیاده در این مسیر با تسهیل و تسریع در عبور و مرور از عرض خیابان مذکور پس از انجام بررسی های کارشناسی مقرر شد پل مکانیزه عابر پیاده احداث شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار