کد خبر: ۹۲۸۳۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰ 30 December 2020

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمد داداش‌زاده  در گفتگو با خبرنگاران در خصوص تشریح برنامه های ایام فاطمیه و بزرگداشت سالروز شهادت سردار سلیمانی افزود: توزیع نان صلواتی به یاد حاج قاسم سلیمانی، برگزاری ویژه برنامه‌هایی به همین مناسبت به صورت زنده و مجازی در شهرستان‌های مختلف استان، پخش وصیت نامه حاج قاسم سلیمانی به صورت مجازی با عنوان چهل‌چراغ، پویش همگانی «من هم قاسم سلیمانی هستم» و ختم قرآن در سالروز شهادت این شهید بزرگوار از برنامه هایی است که به مناسبت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می شود.

وی افزود: طرح عملیاتی حاج قاسم سلیمانی از ۱۳ آبان ماه امسال آغاز شده و این طرح تا ۱۳ دی ماه ادامه دارد که در قالب این طرح، طی هماهنگی با هیات‌های مذهبی از طریق مساجد، جلسات دعا و استغفار برگزار می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی در خصوص سیاست‌های طرح حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: طرح عملیات حاج قاسم سلیمانی به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر به میدان آمدن جوانان مومن برای مقابله با بیماری کرونا، به صورت همزمان در ادارات تبلیغات اسلامی سراسر کشور اجرایی شد.

داداش زاده تصریح کرد: معاونت فرهنگی تبلیغات اسلامی شمال‌غرب کشور، با توجه به ظرفیت عظیم سازمان تبلیغات اسلامی از جمله روحانیت، مساجد و هیات‌های مذهبی برای کمک به بحران کرونا و کاهش دردهای مردم جامعه به همیاری و همراهی حاکمیت آمده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی افزود: اولویت اصلی سازمان تبلیغات اسلامی در بحث عملیات حاج قاسم سلیمانی، تقدیر و تشکر از کادر درمان و مدافعان سلامت بوده که در این راستا همزمان با سالروز ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار، از مدافعان سلامت تقدیر شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: تاکنون با همکاری بنیاد علوی در قالب طرح همدلی و مساوات، شش هزار و۸۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۴۰ میلیون تومان بین نیازمندان ۵ شهر محروم استان توزیع شده است و در این راستا از توان مساجد برای توزیع این اقلام بهره گرفته ایم.

داداش‌زاده با بیان اینکه ارزش ریالی هر بسته معیشتی توزیع شده حدود ۳۰۰ هزار تومان است، ادامه داد: علاوه بر این با کمک علما، روحانیون و خیرین محلات مختلف، نسبت به تهیه و توزیع ۲۰ هزار بسته معیشتی اقدام کرده‌ایم.

وی توزیع ۱۸۰ عدد بخاری گازی، ۸۰ فقره جهازیه (هر جهازیه به مبلغ ۲۵ میلیون تومان)، ذبح قربانی و توزیع بین نیازمندان و توزیع پک های بهداشتی را از دیگر اقدامات انجام گرفته در راستای کمک به نیازمندان عنوان کرد.

وی پویش «دست به دامن نور» و «پویش پشت به پشت هم» را از دیگر اقدامات این اداره کل اعلام کرد و گفت: این پویش ها در راستای تسویه بدهی افرادی که با کرونا معیشت آنها تحت تاثیر قرار گرفته، راه اندازی شده است.

داداش زاده با اشاره به فعالیت گروه های جهادی روحانیون در مناطق محروم و کم برخوردار استان، خاطرنشان کرد: روحانیون استان با تشکیل ۱۵۷ گروه جهادی در دوران شیوع بیماری کرونا با حضور در بیمارستان های استان، کمک حال کادر درمان و بیماران کرونایی بودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی با بیان اینکه روحانیون شرکت کننده در این گروه های جهادی به گروه های ۵ نفره تقسیم شده‌اند، ادامه داد: تعدادی از این گروه های جهادی در کفن و دفن افرادی که براثر کرونا فوت کرده بودند، فعالیت داشتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار