رئیس سازمان تعاون روستایی کشور از اعطای تسهیلات کم بهره به توسعه دامداریها و تامین نهاده های تولید خبرداد.
کد خبر: ۹۲۹۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰ 04 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهندس طهماسبی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزان و دامداران تکاب با تاکید برلزوم نظارت جدی برتوزیع نهاده های تولیدگفت:  با بهره گیری از توانمندی های طبیعی و انسانی منطقه می شود کارهایی در رونق دامداری و کشاورزی انجام داد و ماهم با اعطای تسهیلات کم بهره به توسعه دامداریها و واکسن دام و خوراک دام و طیور ،مسیر را در این خصوص برای کنندگان کار فراهم می سازیم.

وی درادامه  با اشاره به اینکه بحث احیای آب دریاجه ارومیه و آزاد سازی آب سد تکاب و ایجاد تعاونیها و اتحادیه های تولیدی را در منطقه در جلسات کلان خود در دستور کار قرار داده و پیگیر مرتفع ساختن مشکلات خواهیم بود افزود: یکی موهبت های خدادادی منطقه از جمله همین هوای سرد است که با ایجاد انبارهای سرد در نگهداری ارزان تولیدات دامی و کشاورزی در فصلی از سال باید در دستور کار مسئولان و فعالان این بخش  قرار گیرد.

طهماسبی بهره گیری از دانش و فناوری و زمینهای زراعی برای کشت علوفه و گیاهان دارویی،جلوگیری از خروج روان آبها با بهره گیری از زمینهای زراعی موجود و  تامین علوفه  را از راهکارهای بهبود معیشت کشاورزان منطقه عنوان کرد.

رفع مشکلات چرای  دامها، بهره گیری از فناوری  بسته بندی تولیدات دامی و برند سازی این تولیدات را ازدیگر راهکارهای  تولید ارزش افزوده در بخش دامداری و کشاورزی این شهرستان عنوان کرد.

حیدری مدیرکل تعاون روستایی آذربایجان غربی،همتی نماینده مردم تکاب و شاهین دژ و ستوده فر فرماندارتکاب  نیز در بخش دیگری از این جلسه به تشریح مزیتهای نسبی و مشکلات بخش کشاورزی و دامداری شهرستان تکاب پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار