وزیر جهاد کشاورزی گفت: مجهزترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب با حضور سرمایه گذار خارجی و با سرمایه ۱۰ میلیون دلاری در ارومیه ایجاد می‌شود.
کد خبر: ۹۲۹۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰ 05 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، کاظم خاوازی در جریان بازدید از سه واحد تولیدی و کشاورزی آذربایجان غربی  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، با اشاره به اینکه، نبود سورت و بسته بندی مناسب یکی از مهمترین مشکلات صادرات محصولات کشاورزی به خصوص سیب است، گفت: زمینه ایجاد مجهزترین واحد بسته بندی و سورتینگ سیب با حضور یک سرمایه گذار خارجی در ارومیه فراهم شده و هم اکنون دستگاه بروز این واحد در گمرک منتظر ترخیص است که در صورت راه اندازی، شاهد تحول بسیار خوبی در بخش بسته بندی سیب خواهیم بود.

وی با بیان اینکه  با حضور معاونین وزارت جهاد و مسئولان استان آذربایجان غربی تمامی زمینه‌های رفع موانع صادراتی سیب بررسی شده است، ادامه داد: نگرانی خاصی در زمینه صادرات سیب امسال وجود ندارد و در کنار اعمال سیاست‌های تشویقی به صادرکنندگان این بخش تلاش می‌شود مشکل پیمان ارزی و عدم هماهنگی بین دستگاهی با وزارت صمت نیز برطرف شود.

خاوازی با اشاره به ظرفیت بالای استان در بخش صنایع تبدیلی و سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی به خصوص سیب، اظهار کرد: تاکنون ۹۰ بارانداز بهداشتی در استان راه اندازی شده و فعالیت‌های بسیار خوبی در بخش صنایع تبدیلی استان انجام گرفته است.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به بازدید از واحد دانش بنیان کشت بافت رویشی در ارومیه خاطرنشان کرد: وجود این ظرفیت علمی نوید بخش فعالیت‌های نوین علمی در حوزه کشاورزی کشور و استان است که می‌تواند زمینه ساز تولید محصولات کیفی و رونق صادراتی این حوزه شود.

وزیر جهاد کشاورزی به همراه جمعی از معاونین، استاندار آذربایجان غربی، نماینده مردم شهرستان ارومیه در مجلس شورای اسلامی، از کارخانه سورت و بسته بندی محصولات کشاورزی و جعبه سازی، مؤسسه کشت بافت رویشی و واحد نمونه تولید عسل ارومیه بازدید کرد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار