مزرعه پرورش آرتمیا در میاندوآب به بهره برداری رسید .
کد خبر: ۹۲۹۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 05 January 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، در مراسم افتتاح مزرعه پرورش آرتمیا، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: آبزی پروری در استان آذربایجان غربی به واسطه وجود پتانسیل‌های آبی و خاکی فراوان رشد و توسعه چشم گیری یافته و تنوع پتانسیل‌ها موجب شده آبزی پروری نیز در استان از تنوع بسیار بالایی برخوردار شود.

مدیر شیلات افزود: طرحی که امروز افتتاح می‌شود مزرعه پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی است که در سطح ۲۵ هکتار و مساحت مفید ۱۸ هکتار با هدف تولید ۱/۸ تن سیست آرتمیا و ۱۸ تن بیومس آرتمیا اجرا و با بهره برداری از این طرح برای ۱۸ نفر بصورت مستقیم اشتغال زایی می‌شود.

محمد باقر قریشی اضافه کرد: استان آذربایجان غربی با تولید بیش از ۶۵۰۰ تن انواع آبزیان در منابع آب‌های داخلی بین استان‌های غیر ساحلی مقام اول را به خود اختصاص داده است.او با بیان اینکه بیش از ۴۲۰ مرکز و مزرعه تکثیر و پرورش انواع آبزیان اعم از ماهیان سردابی، گرمابی، زینتی، زالو، ماهیان خاویاری، ریز جلبک‌ها در سرتاسر استان فعال است گفت: سالانه بیش از ۱۶ هزار تن انواع آبزیان در استان تولید و به بازار‌های داخلی و خارج کشور صادرشود.

قریشی افزود: آبزیان ارزشمندی همچون شاه میگوی دراز آب شیرین سد ارس و آرتمیای دریاچه ارومیه مختص آذربایجان غربی بوده و دارای ارزش جهانی هستند.

او گفت: برای ساخت این مجموعه ۳۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

این مزرعه یکی از واحد‌های مجتمع ۲ هکتاری پرورش آرتمیای دشت فسندوز میاندوآب بوده و بعد از افتتاح آن بحث پرورش آرتمیا در استخر‌های خاکی عملاً وارد فاز اجرا شده وبا شروع فصل جدید پرورش یعنی اول اسفند ماه سال جاری، سطح مزارع پرورشی به ۲۰۰ هکتار برسد.

کیلو سیست آرتمیا ۵۰ الی ۱۰۰ دلار و هر کیلو بیومس آرتمیا ۳۰ الی ۵۰ هزار تومان ارزش دارد.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار