روزهای پرمصرف در زمستان سرد
مشترکان برق برای گذر از سرمای زمستان در مصرف برق و گاز صرفه جویی کنند.
کد خبر: ۹۳۰۲۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۱ 06 January 2021

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان گفت: در صورتی که شهروندان در مصرف برق و گاز صرفه جویی لازم را نکنند این شرکت ناگزیر به اعمال مدیریت مصرف در بخش خانگی خواهد بود.

محمد علی اکبری با اشاره به افزایش مصرف گاز با توجه به شدت سرما در کشور افزود: تامین سوخت گاز برای نیروگاه‌های برق در تمام کشور با محدودیت مواجه شده و برای رفع این مشکل در منع استفاده از مازوت، وزارت نیرو به شرکت‌های توزیع نیروی برق هشدار مدیریت مصرف برق را ابلاغ کرده است.

وی افزود: به همین منظور در چند روز گذشته چندین هزار لامپ در بیشتر معابر و بلوار‌های اصلی و خیابان‌های شهر خاموش شده است.

علی اکبری با اشاره به اینکه مدیریت مصرف برق در بخش صنایع و مراکز غیرحساس اصفهان در حال اعمال است گفت: با هماهنگی این بخش‌ها مصرف برق خود را در ساعاتی از روز کاهش می‌دهند.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق شهرستان اصفهان افزود: همچنین از شهرداری، مدیریت بوستانها، استانداری، دستگاه‌های اجرایی و آتش نشانی خواسته شده که شرکت توزیع نیروی برق را برای مدیریت بار همراهی کنند.

وی گفت: خط قرمز این شرکت مدیریت بار در بخش خانگی است و تلاش می‌شود که این بخش با مشکل مواجه نشود، اما درصورتیکه مصرف گاز به همین منوال پیش رود مدیریت مصرف در بخش خانگی نیز اعمال خواهد شد.

علی اکبری با اشاره به اینکه هیچ مشکلی در تامین برق استان وجود ندارد افزود: تامین گاز برای نیروگاه‌ها در تمام کشور دچار مشکل شده و هر چه قدر مصرف گاز و برق مدیریت شده و در این بخش‌ها صرفه جویی اعمال شود خاموشی کمتر و آلایندگی‌های ناشی از سوخت مازوت در نیروگاه‌ها کاهش می‌یابد.

وی در ارتباط اینترنتی با خبر ساعت ۲۰ شبکه اصفهان از مردم خواست با مدیریت صحیح در همه اوقات شبانه روز در مصرف انرژی صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار