مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شناسایی ۴۲۰ واحد صنعتی و تولیدی با بار آلایندگی هوا در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان خبر داد و گفت: هشدارهای لازم به این واحدها برای جلوگیری از آلودگی هوا داده شده است.
کد خبر: ۹۳۰۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 07 January 2021

منصور شیشه فروش افزود: این واحدهای صنعتی در بخش های مختلف مانند مواد سوختی، شیمیایی، ریخته گری، کوره های آجر و گچ و معادن هستند و تیم های گشت و نظارت بطور مستمر به بازرسی از آنها می پردازند.

وی با بیان اینکه در چند روز گذشته به ۴۵ واحد صنعتی متخلف درباره آلودگی هوا اخطار یا حکم پلمب داده شد، اظهار داشت: اداره کل حفاظت محیط زیست استان به واحدهای صنعتی و معدنی آلاینده هوای مستقر در شعاع ۵۰ کیلومتری کلانشهر اصفهان برای توقف آلودگی اخطار داد.

شیشه فروش با تاکید بر اینکه این واحدها در صورت ادامه فعالیت و تشدید آلودگی هوا با حکم مراجع قضایی پلمب می شود، گفت: تا پایان دی، سردی هوا و شرایط انباشت آلاینده ها در کلانشهر اصفهان و سایر مناطق پر جمعیت و صنعتی استان وجود دارد بنابراین همه برنامه های مقابله با آلودگی هوا بطور جدی ادامه خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز هیچ گزارشی از اداره کل حفاظت محیط زیست مبنی بر استفاده واحدی از مازوت نداشتیم و در این چند روز گشت های محیط زیست نظارت بیشتری بر واحدهای صنعتی داشتند.

وی یکی از برنامه های در دست اجرا را گازسوز کردن ۲۶۰ هزار خودرو توسط شرکت پخش فرآورده های نفتی با سوخت پاک ذکر و اضافه کرد: شهرداری اصفهان باید نسبت به تبدیل پایانه های مسافربری صفه و کاوه به پارک سوار و همچنین اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای برای انتقال پایانه بار امیرکبیر به مکان دیگر اقدام کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به برنامه هایی که برای کاهش مصرف گاز و برق و جلوگیری از خاموشی در دست اجراست اشاره کرد و اظهار داشت: دستورهای لازم در این زمینه به بخش های مختلف داده شد از جمله کاهش روشنایی پارک ها، فضای سبزها، آب نماها و چراغانی های سطح شهر و مدیریت مصرف انرژی در ۲۰ واحد صنعتی بزرگ استان.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار