مدیرعامل نیروگاه برق شهید منتظرقائم گفت: در حال حاضر سوخت اصلی این نیروگاه گاز طبیعی بوده و واحدهای این نیروگاه به هیچ عنوان از مازوت استفاده نمی‌کنند.
کد خبر: ۹۳۰۳۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲ 07 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» مدیر عامل نیروگاه تولید برق شهید منتظر قائم گفت: در اتاق فرمان نیروگاه، سیستم پایش گاز‌های خروجی از اگزوز واحد‌های بخار نصب شده و به صورت آنلاین وضعیت آن‌ها توسط سازمان محیط زیست رصد می‌شود.

کریمی با تاکید بر این که از خردادماه سال ۹۴ حتی برای یک لحظه از مازوت برای تولید برق در نیروگاه منتظر قائم استفاده نشده است، گفت: این مجموعه به عنوان یکی از بزرگترین نیروگاه‌های تأمین‌کننده برق مصرفی کشور رعایت سلامت افراد جامعه را به عنوان استراتژی خلل ناپذیر در دستور کار دارد.

او در خصوص اقدامات انجام شده در این نیروگاه برای حفظ محیط زیست افزود: علاوه بر استفاده از گاز برای تولید برق، به منظور رعایت الگو‌های زیست محیطی تصفیه‌خانه پساب صنعتی و بهداشتی نیروگاه در سه فاز احداث شده است.

مدیرعامل نیروگاه شهید منتظرقائم با اشاره به احداث و نگه‌داری فضای سبز ۱۳ هکتاری در سایت نیروگاه، گفت: پایش مستمر گاز‌های خروجی از دودکش واحد‌های بخار و گازی، پایش مستمر شرایط خاک سایت مجموعه با هدف اطمینان از عدم آلایش از دیگر اقدامات انجام شده در این بخش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار