مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام گفت: نخستین دپارتمان تخصصی کسب و کار وابسته به این اداره کل در شهرستان ایلام راه اندازی شده است.
کد خبر: ۹۳۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰ 09 January 2021

 به  گزارش تابناک ایلام؛علی رشیدی اظهار داشت: هدف از تاسیس این دپارتمان تبدیل آموزش ها و مهارت های فرا گرفته توسط کارآموزان به کسب و کار و تولید ثروت است.

وی یادآور شد: کارآموزان در این دپارتمان می توانند آموزش های خود را علاوه بر ایجاد کسب و کار به بازار نیز عرضه کرده تا بتوانند شغلی پایدار را برای خود حفظ کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام مهم ترین اقدام انجام شده سال جاری این اداره کل را سوق دادن آموزش ها از عرضه محوری به سمت تقاضا محوری ذکر کرد و افزود: برای این منظور در این اداره کل پس از مطالعات لازم، نیازسنجی مناسبی صورت گرفته و نیاز بازار کار احصا شده است و در حال حاضر براساس نیاز روز بازار آموزش ها ارایه می شود.

رشیدی تاکید کرد: ایجاد دپارتمان تخصصی کسب و کار از یک سو موجب اثری گذاری آموزش ها و از سوی دیگر به افزایش مهارت اندوزی و ایجاد اشتغال پایدار کارآموزان منجر می شود.

وی از انقعاد تفاهم‌نامه با مدیران صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان برای تربیت نیروی انسانی این صنایع خبر داد و گفت: در مرحله نخست این تفاهم نامه آموزش های لازم تخصصی توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه ای ایلام برای تربیت نیروی انسانی این صنایع اجرا شد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای ایلام اضافه کرد: تاکنون هشت نفر در حرفه برق و صنعت ساختمان به مدت ۶ ماه این آموزش ها را فرا گرفته اند و پس از مهارت اندوزی و مصاحبه تخصصی در پروژه NGL دهلران مشغول بکار شده اند.

رشیدی اظهار داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ایلام سال جاری توانسته کارگاه های مختلفی نظیر تعمیر و نصب آسانسور، تعمیر موبایل، گلخانه نیم هیدروپونیک و کارگاه انرژی خورشیدی در این مرکز ایجاد کند تا متقاضیان بتوانند مهارت های های مورد نیاز را کسب کنند./ع

 

 

 

 

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار