کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: دمای هوای استان از فردا، یکشنبه تا پایان هفته جاری، روزانه یک درجه افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۹۳۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸ 09 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: افزایش دما مربوط به دماهای روزانه است و دماهای کمینه همچنان پایدار بوده و شب های سردی را پیش رو داریم.

وی اظهار داشت: بررسی مدل های هواشناسی و پیش یابی بیانگر پایداری هوا و عدم وجود بارش تا پایان هفته جاری است که موجب افزایش غلظت آلاینده های جوی خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه هوای استان در ۲ روز آینده ابری و نیمه ابری است، اضافه کرد: مه و غبار صبحگاهی مهمترین پدیده غالب در استان است.

کریمی بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته چالدرانی ها به عنوان سردترین شهر آذربایجان غربی، دمای منفی ۱۴ درجه سانتی گراد را تجربه کردند و دمای هوا در تکاب به عنوان گرم ترین شهرستان به هشت درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

وی گفت: در این مدت دمای ارومیه، مرکز آذربایجان غربی نیز در سردترین ساعات به منفی هشت درجه سانتی‌گراد رسید.

اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار