آثار رویداد "در مقیاس قوس" همزمان با هفته اصفهان در اردیبهشت ماه 1400 به نمایش در می آید.
کد خبر: ۹۳۱۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 11 January 2021

رویداد "در مقیاس قوس" با در نظر گرفتن لزوم ایجاد فرهنگ‌سازی پیرامون نمادهای فرهنگی و تاریخی شهری و با هدف ایجاد خوانشی آزاد و نو پیرامون نماد قوس ماه آذر اصفهان در قالب هنرهای معاصر و به طور ویژه بخشی از هنر که قابلیت نمایش در عرصه شهری را دارد برگزار شد.

یکی دیگر از اهداف این رویداد خارج شدن از نمایش در فضاهای بسته و کوچکتر همچون گالری ها و فراهم کردن بستری مناسب برای گفتمانی متقابل در چندین وجه و ایجاد رویکرد مابین هنرمندان و شهروندان بوده است.

این رویداد در سه بخش پوستر، مجسمه و ویدئو آرت در تاریخ ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹ فراخوانی ملی را منتشر کرد و بعد از دریافت طرح ها و داوری آنها نتایج اعلام شد.

هیئت داوران متشکل از هما دلورای، آریا کسایی و رسول کمالی در بخش پوستر پنج طرح برگزیده و با توجه به کیفیت طرح های ارسالی سه طرح را انتخاب کردند که به صورت خارج از مسابقه به نمایش در می آید.

همچنین در بخش مجسمه یک طرح مجسمه شهری در سایز بزرگ و سه طرح مجسمه شهری در سایز کوچک توسط هیئت داوران متشکل از شایا شهرستانی، کامبیز صبری و مرتضی بصراوی انتخاب شد.

داوری طرح های مجسمه در دو بخش انجام گرفت که در مرحله نخست تعدادی از طرح ها انتخاب و از شرکت کنندگان در خواست شد ماکت طرح خود را برای دبیرخانه رویداد ارسال کنند و در مرحله بعدی ماکت ها توسط داوران بررسی و نتایج نهایی داوری اعلام شد.

آبان صالحی "مجسمه سایز شهری/بزرگ"، مجتبی باباگلی "مجسمه شهری/سایز کوچک"، علیرضا مجیدی "مجسمه شهری/سایز کوچک" و هیمن نسیمی "مجسمه شهری/سایز کوچک" از جمله برگزیدگان بخش مجسمه بودند.

به ‌علت استقبال کمتر شرکت‌کنندگان در بخش ویدئو آرت نسبت به سایر بخش‌ها و همین‌طور ویژگی‌های متفاوت رسانه ویدئو(تصویر متحرک و امکان وجود صدا که همه در قالب متن یا تصویر ثابت ارائه می‌شد)، هیئت داوری برای عبور از چالش‌های موجود جوانب مختلفی را در طول مسیر داوری مورد نظر قرار داد و طی بیانیه ای با تأسف بسیار برای از دست رفتن فرصت این بخش، هیچ طرحی را برگزیده ندانست.

گفتنی است؛ زمان نمایش آثار رویداد در مقایس قوس و همچنین انتشار کتاب/کاتالوگ آن در هفته اصفهان به تاریخ اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ خواهد بود

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار