دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: هر گونه تصمیم گیری مربوط به مسائل حوزه صنعت باید داخل استان قزوین انجام شود و در غیر این صورت مسائل زیست محیطی را برای استان در برخواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۰ 12 January 2021

محمد قاسمی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قزوین با اشاره به ورود دستگاه قضایی استان به تخلفات حوزه صنعت، اظهار کرد: خیلی از تصمیمات حوزه صنعت خارج از استان قزوین گرفته می شود که این امر دستگاه قضا را با چالش جدی رو به رو می کند و با این فرایند تنها مسائل زیست محیطی و سایر مشکلات گریبان استان را می گیرد.

دادستان قزوین با اشاره به اینکه کنتور سازی از این دست شرکت ها بوده که تصمیم گیری های خارج از استان در خصوص آن مشکل ساز شده است، افزود: برای تخلفات مربوط به این شرکت پرونده های قضایی تشکیل شده است، البته در زمینه کارگران این شرکت مطالبات پرداخت شده و بیمه بیکاری آنها برقرار است و از این حیث شرکت مشکلی ندارد ولی این شرکت دارای بدهی زیادی است.

قاسمی ادامه داد: در پیشگیری از وقوع جرم مشارکت مردمی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در این زمینه دستورالعمل های مختلفی هم ابلاغ شده که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت مردم به شکل احسن در این زمینه استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: نمی توانیم تضمین کنیم که در هیچ دستگاه و اداره ای فساد وجود ندارد ولی نکته این است که قوه قضاییه در دوره جدید با شعار تحول آمده و با شناخت وضعیت موجود و آگاه شدن نسبت به شرایط سمطلوب و در نهایت گام برداشتن در مسیر تحول حرکت می کند.

این مقام قضایی استان یادآور شد: برای رسیدن به این مهم شرط نخست استقلال قوه قضائیه شرط اساسی است که خلا در این مهم باعث مشکل شده است و این قوه در زمینه های مالی، نیروی انسانی، ضابطان قضایی با مشکلاتی روبه رو است و باید برای آن تدابیر لازم اتخاذ شود.

دادستان قزوین بیان کرد: یکی از دغدغه های جدی دستگاه قضا در استان قزوین موضوع باغستان سنتی است و این فضا مالکیت خصوصی دارد و نمی توانیم در ملک خصوصی افراد ورود پیدا کنیم، البته دستگاه قضا در این زمینه ورود کرده و کارگروه باغستان تشکیل شده و در همین هفته گذشته ۱۰ بنای غیرمجاز در باغستان تخریب شد.

قاسمی با اشاره به تخلفات برخی شوراهای اسلامی شهرها، گفت: نظام شورایی در کشور هنوز به آن حد مطلوب خود نرسیده است و مسایل جناحی و گروهی به مسائل عمومی برتری و اولویت داده می شود که این مهم باعث بروز چالش هایی در می شود که این سازوکار باید تغییر یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه دستگاه قضا ورود کرده و مصوبات شورا را گروهی تایید می کنند که در آن گروه یک قاضی هم به نمایندگی از قوه قضائیه وجود دارد تا تصمیمات خلاف قانون اتخاذ نشود.

این مقام قضایی استان در پایان عنوان کرد: داشتن دانش حقوقی برای خبرنگاران ضرورت دارد چرا که نمی توان صرفا با رسانه ای کردن موضوعات و بدون اطلاع از فرایندهای حقوقی در حوزه رسانه به فعالیت پرداخت، بنابراین اصحاب رسانه باید در کنار دانش افزایی در حوزه تخصصی خود اطلاعات حقوقی شان را نیز افزایش دهند تا اطلاع رسانی درستی را از سوی آنها شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار