‌دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان:
‌دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان گفت: ائمه جمعه می‌توانند مبلغان خوبی برای وقف باشند.
کد خبر: ۹۳۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳ 12 January 2021

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با بیان اینکه در استان اصفهان 90 نماز جمعه با حضور 90 ائمه جمعه برگزار می‌شود، اظهار داشت: این ظرفیت بسیار مناسب است که می تواند برای توسعه فعالیتهای فرهنگی، مذهبی و قرآنی مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه تا کنون سیستم ائمه جمعه به صورت سنتی اداره می شده و سعی داریم در کنار این سیستم از روش های نوین برای سنجش فعالیت ائمه جمعه استفاده کنیم، ادامه داد: در این زمینه برنامه ریزی و اجرای طرح و برنامه‌ها را در دستور کار داریم.
‌دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه برنامه ریزی برای شورای سیاستگذاری طرح وبرنامه‌ها در این زمینه در دستور کار است، افزود: برای این بخش دبیرخانه ایجاد خواهد شد.
وی با بیان اینکه کمیته قرآنی نیز در این شورا در دستور کار است، اضافه کرد: در این زمینه می‌توان از ظرفیت اوقاف به خوبی استفاده کرد.
حجت الاسلام فرهنگ با بیان اینکه در هر زمینه‌ای که امکان همکاری بین اوقاف و ائمه جمعه باشد، همکاری لازم را خواهیم داشت، تصریح کرد: برای این امر تنظیم و انعقاد تفاهم نامه را در دستور کار داریم.
وی با بیان اینکه ائمه جمعه می توانند نسبت به تشویق مردم به وقف اقدام کنند، ادامه داد: در این زمینه خود ائمه جمعه باید نسبت به اجرای ثبت وقف اموال خود در صورت موجود بودن توجه داشته باشند.
‌دبیر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان با بیان اینکه اوقاف می‌تواند بازوی اصلی برای اجرای برنامههای اوقاف باشد،ادامه داد: در این زمینه سعی داریم با برنامه ریزی درست همکاری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه ‌شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان اصفهان در حال حاضر محل مناسبی ندارد، ادامه داد: همچنین در برخی از شهرستان‌ها ائمه جمعه دارای دفتر و حتی منزل مسکونی مناسبی نیستند و از اوقاف درخواست داریم در این زمینه همکاری داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار