فرمانده انتظامی شهرستان رشت از کشف یکهزار و ۸۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریال در بخش سنگر شهرستان رشت خبر داد.
کد خبر: ۹۳۲۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴ 13 January 2021

 

سرهنگ محمود حافظی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی دریافت اخباری از شرکت برق شهرستان رشت مبنی بر استفاده بیش از حد یک شرکت خصوصی از انرژی در رشت، موضوع در دستور کار قرار گرفت که پس از اخذ مجوز قضایی با اعزام ماموران مشخص شد که مزرعه تولید ارز دیجیتال در حال فعالیت می باشد.

وی افزود: در دو عملیات جداگانه یک هزار و ۸۰۰ دستگاه ماینر استخراج ارز دیجیتال به ارزش حدود ۳۸۰ میلیارد ریال کشف شد که در این ماموریت چهار نفر از متهمان دستگیر و پرونده به دستگاه قضایی برای رسیدگی ارجاع شد.

به گزارش روابط عمومی نیروی انتظامی گیلان سردار "عزیزاله ملکی نیز در همین رابطه با بیان اینکه گسترش قاچاق کالا، اثرات سوء و منفی بر تولید داخلی دارد و امنیت اقتصادی جامعه را برهم می‌زند اظهار داشت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.
وی افزود:استفاده از این دستگاه‌ها نیاز به برق زیادی دارد و متهمان با استفاده از برق یارانه‌ای واحد خصوصی اقدام به فعالیت غیرقانونی می‌کردند.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با احتکار و قاچاق کالا از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی است و پلیس با قاطعیت با هرگونه قانون‌شکنی و اخلال در بازار برخورد می‌کند از شهروندان خواست، در صورت اطلاع از قاچاق و احتکار کالا یا هرگونه فعالیت مخل نظام اقتصادی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

ماینر، سخت‌افزار یا دستگاهی است که از آن برای استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار استفاده می‌شود. در حقیقت ماینرها با توان پردازشی که در اختیار شبکه قرار می‌دهند، به صاحبان خود درآمد می‌رسانند. از هر سخت‌افزار کامپیوتر که قدرت پردازش داشته باشد می‌توان برای ماینینگ استفاده کرد، اما نمی‌توان استفاده از هر سخت‌افزاری را به‌صرفه و منطقی دانست. به‌عنوان نمونه، استخراج بیت کوین زمانی با پردازنده مرکزی کامپیوترهای معمولی ممکن بود، اما امروز استخراج به‌صرفه این ارز دیجیتال فقط با دستگاه ای‌سیک ممکن است.

از CPU اولین بار برای استخراج بیت کوین در نسخه‌های ابتدایی این ارز دیجیتال استفاده شد. اولین پذیرندگان بیت کوین در سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۰ با کامپیوترهای معمولی خود هزاران بیت کوین را استخراج کردند، اما خیلی زود با گسترش شبکه، قدرت هش شبکه بیت کوین به‌اندازه‌ای بالا رفت که دیگر استفاده از این پردازنده‌ها سودآور نبود؛ تا جایی که بعضاً کل میزان بیت کوین استخراج‌شده، کفاف هزینه برق دستگاه را نمی‌کرد. به‌تدریج استفاده از این سخت‌افزار در استخراج سایر ارزهای دیجیتال نیز کارآیی خود را از دست داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار