خانواده‌های ۲۱۳ شهیده و ۱۳۱ نفر از جانبازان زن شهرستان همدان در کنگره ملی لشکر فرشتگان تاریخ ساز تجلیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۳۲۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۵ 13 January 2021
فرماندار شهرستان همدان گفت: نخستین کنگره ملی ۱۷ هزار بانوی شهید، جانباز و آزاده کشور با عنوان «لشکر فرشتگان تاریخ ساز» در راستای ارج نهادن به مقام شامخ شهدای زن و الگوسازی و معرفی ایثارگری آنان و ثبت یاد و خاطرات آنان در تاریخ این سرزمین در دهه فجر امسال برگزار می‌شود.
 

به گزارش تابناک همدان محمد علی محمدی با بیان اینکه شهرستان همدان مفتخر به تقدیم ۲۱۳ شهیده و ۱۳۱ جانباز زن می‌باشد افزود: با برگزاری این کنگره همزمان با سراسر کشور برنامه‌هایی به منظور تجلیل از این خانواده‌ها در مرکز استان پیش بینی شده است.

وی اضافه کرد: برنامه‌های سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بزرگداشت مقام زن، مراسم دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشنواره شهرندان برگزیده همدان و کنگره بزرگداشت بانوان ایثارگر چهار برنامه شاخص اجرایی در بهمن ماه است که متناسب با وضعیت شیوع ویروس کرونا برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه خانواده معظم شهدا با ارزش‌ترین داشته‌های خود را تقدیم نظام کردند تصریح کرد: در بزرگداشت شهدا و تکریم خانواده‌های گرانقدرشان با یک مسئله اعتقادی روبرو هستیم و هر خدمتی در این راستا ادای تکلیف است نه یک وظیفه اداری.

فرماندار همدان خواستار بهره گیری از همه ظرفیت‌های موجود در برگزاری هر چه با شکوهتر برنامه‌های این کنگره شد و افزود: همه دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید این فرصت را مغتنم بدانند و برنامه‌ها را درشان این خانواد‌های معزز برگزار کنیم.
تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگران زن، نامگذاری یکی از معابر یا میادین، دیدار با این خانوادها، برنامه‌های فرهنگی، ادبی و ورزشی، معرفی زنان شاخص ایثارگر، احداث المان ویژه از جمله برنامه‌های پیش بینی شده است.

در دوران جنگ تحمیلی بمباران هوایی نماز جمعه همدان همزمان با روز قدس موجب به شهادت رسیدن تعداد قابل توجهی از زنان و کودکان در شهر همدان شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار