اخبار و عملکرد حوزه انتظامی مازندران در 25 دی توسط معاونت اجتماعی فرماندهی نیروی انتظامی مازندران به خبرنگار تابناک از کل استان از غرب تا شرق به شرح زیر به حضور تقدیم می گردد.
کد خبر: ۹۳۲۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 14 January 2021

به گزارش تابناک مازندران ، اخبار و عملکرد کلی نیروی انتظامی استان مازندران در 25 دی  ماه سال 1399 به حضور تقدیم می گردد.

بر اساس این گزارش، اخبار کامل نیروی انتظامی مازندران در 25 دی بشرح زیر است:

کشف 10هزار لیتر تینر تقلبی در تنکابن

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن از کشف 10 هزار لیتر تینر روغنی تقلبی در شهرستان تنکابن خبر داد .

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلس، سرهنگ غلامحسین شعبانی در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری مبنی بر عرضه انواع تینر روغنی تقلبی توسط فردی در شهرستان تنکابن موضوع در دستور کار پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران نظارت بر اماکن عمومی تنکابن پس از هماهنگی قضائی متهم را دستگیر و در بازرسی از محل نگهداری کالا توسط متهم، 10 هزار لیتر انواع تینر روغنی تقلبی کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان تنکابن ارزش تقریبی کالای کشف شده را بالغ بر 500 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: متهم با استفاده از الصاق برچسب و لیبل برخی از شرکت های معتبر بر روی تینر های تقلبی آن را روانه بازار می کرد.

سرهنگ شعبانی در ادامه گفت: متهم پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

وی در خاتمه، به مردم توصیه کرد: ضمن خودداری از مصرف کالاهای قاچاق، که معمولا از استاندارد لازم برخوردار نیستند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک مراتب را به مراجع انتظامی و یا قضائی اطلاع دهند.


-------------------------------------------------------


دستگیری 2 سارق اماکن خصوصی درسوادکوه شمالی

فرمانده انتظامی شهرستان" سوادکوه شمالی" ازدستگيري 2 سارق اماکن خصوصی و کشف 8 فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا فرهودی" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي وقوع چند فقره سرقت از اماکن خصوصی در حوزه استحفاظی شهرستان سوادکوه شمالی، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت .

وی، افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارقین را شناسایی و دستگیر کردند.

سرهنگ فرهودی، تصریح کرد: متهمان در تحقيقات و بازجویی به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت اماکن خصوصی در شهرستان سوادکوه شمالی اقرار کردند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی در پایان به شهروندان توصیه کرد: ضمن رعایت موارد امنیتی و استفاده از سیستم های دوربین مداربسته به هشدار های پلیس توجه کرده و هرگونه موارد مشکوک را به مرکز فوریت های پلیس 110 اطلاع دهند .


-------------------------------------------------------


حادثه رانندگی با 2 کشته در نکا

فرمانده انتظامی شهرستان نکا از وقوع حادثه رانندگی با 2 کشته در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "قاسم عزیزی" در گفت‌وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: در پي اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره حادثه رانندگی در محور نکا به بهشهر بلافاصله ماموران انتظامی پاسگاه انتظامی مهروان به محل حادثه اعزام شدند.

وي، افزود: برابر بررسی های به عمل آمده، در این حادثه يك دستگاه موتورسیکلت با 2 سرنشين مرد که در این در مسير در حركت بوده به دلایل نامعلومی از مسیر منحرف و واژگون شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا، خاطرنشان کرد: براثر این حادثه راکب و ترک نشین این موتورسیکلت در دم جان باختند و با حضور عوامل امداد و نجات جاده ای به سردخانه منتقل شدند.

سرهنگ عزیزی در خاتمه با بیان این که علت وقوع اين تصادف توسط کارشناسان درحال رسیدگی است، به راکبان موتورسیکات ها و رانندگان خودروها توصیه کرد:در هنگام رانندگی از عجله و شتاب خودداری کنند.


-------------------------------------------------------


دستگیری سارقان سیم و کابل برق در شهرستان نور

فرمانده انتظامی شهرستان نور از دستگیری2 سارق سیم و کابل برق با 8 فقره سرقت در آن شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ زمان شالیکار در تشریح این خبر، گفت: در پی وقوع سرقت های متعدد سیم و کابل برق در این شهرستان، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان نور، تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و بررسی های همه جانبه، ماموران اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی سارق را شناسایی کردند.

سرهنگ شالیکار در ادامه اظهار داشت: پس از هماهنگی های قضائی متهم طی یک عملیات ضربتی در شهرستان نوشهر دستگیر شد و در بازجویی های به عمل آمده تاکنون به 8 فقره سرقت سیم و کابل برق از شبکه های توزیع در این شهرستان اعتراف کرد.

شالیکار از دستگیری یک مالخر اموال سرقتی در ادامه این عملیات نیز خبر داد و اظهار داشت: متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نور در خاتمه از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگوه رفت و آمدهای افراد مشکوک در محل سکونت خود مراتب را به پلیس 110 اطلاع دهند.


------------------------------------------------


تربیت سازنده فرزندان

مهارت های تحسین تشویق رفتار مطلوب در شما به کودک نشان می دهد که چقدر از رفتار او خوشحال هستید...

تربیت سازنده روشی است که هدف آن تقویت رشد کودکان ومدیریت رفتار آنان به گونه ای سازنده و بی ضرر است ، این شیوه بر اساس ارتباط خوب و توجه مثبت به کودکان برای کمک به رشد آنان پایه ریزی شده است .

یکی از مهارت های اساسی در تربیت سازنده فرزندان عبارت است از، مهارت تشویق رفتار مطلوب در کودک که شامل موارد زیر می باشد

*تشویق کلامی کودک همراه با توصیف رفتار

تمام کودکان و بزرگسالان دوست دارند که از آنها تعریف شود . به کودک خود در حالی که رفتار خوب انجام میدهد توجه کنید . اورا برای انجام رفتاری که مورد تایید شماست تحسین کنید.

*نشان دادن توجهات غیر کلامی

راه های بسیاری برای نشان دادن توجه وجود دارد، یک لبخند،چشمک، بغل کردن و... انواع مختلف توجه هستند که کودکان از آن لذت می برند و می توانند برای تشویق رفتاری که دوست دارید استفاده شوند.

این اعمال تحسین شمارا تقویت می کند و به کودک نشان می دهد که چقدر از رفتار او خوشحال هستید.

*فراهم آوردن فعالیت های لذتبخش برای کودک

فراهم آوردن فعالیت های جالب و سرگرم کننده برای کودکان آنان را به مستقل بازی کردن تشویق می کند، محیط ایمن و جذاب رشد کودکان را تحریک می کند وآنهاراسرگرم می سازد.

در پایان والدین باید به این نکته توجه داشته باشند که تشویق باید به نوعی باشد که تصویر واقعی عمل کودک را نشان دهد و نباید شکلی اغراق امیز وغیرواقعی داشته باشد.

همچنین والدین در این زمینه باید خلاق باشند و همیشه از روش های کلامی و غیرکلانی یکسان برای تشویق فرزندانشان استفاده نکنند .

تهیه و تنظیم: سیده فائزه رضایی کارشناس روانشناسی و مددکاراجتماعی کلانتری11 ساری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار