کد خبر: ۹۳۲۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 15 January 2021

به گزارش "تابناک کهگیلویه و بویراحمد" از چیتاب حجت الاسلام پژمان در خطبه های نماز عبادی سیاسی 26 دیماه 99 چیتاب با اشاره به زیر مجموعه های تقوای الهی با پرداخت به موضوع انقاق گفت : در شعر معروف ای که از دستت رَسد کاری بکن پیش از انکه از تو نیاید هیچ کار همین بس که انسان تا زنده است از مال ، آبرو ، دارائی خود در راه خدا انفاق و برای توشه سفر آخرتش ذخیر داشته باشد که این از مصادیق بارز تقوای الهی است.


وی افزود : از آنچه برایتان در زندگی محبوب تر و گرانتر است در خفا و با خلاص به آنکه از نظرتان مستحق تر است ببخشید.

حجت الاسلام پژمان با تسلیت ایام فاطمیه انفاق در لحظه را از خصایص برتر بانوی دو عالم دانست و گفت : بانوان محترمه در دنیای فانی مراقب عفت در پوشش و کلامتان باشید تا فردای قیامت شرمنده حضرتش نباشید.

وی اخلاص در انفاق ، پرداخت در خفا را عاملیت رضایت خداوند دانست و گفت ؛ گریه بر فاطمه و اهل بیت زمانی ثمر می دهد که با خلوص نیت در رفتار و کردار و عفت کلام و زبان با مردم معاشرت کنیم. 
خطیب جمعه کبگیان تصریح کرد : اطاعت از آل الله با مضمون اعمال به سیره رفتاری کرداری و زندگی آنان در میدان عمل باعث ایجاد جامعه ای پاک با فرهنگ غنی انسانیت که عاری از هر گونه امراض متعدد فرهنگی است می شود و بشریت را به سمت جامعه اعتدال و رضایت عام سوق می دهد. 
این خطیب جمعه با اشاره به مطرح شدن مشکلات  اخیر روستاها در تریبون نماز جمعه هم گفت : درباره مشکلات اخیر روستای میان تنگان برخی مدیران ذیربط با حضور میدانی و تماس تلفنی اعلام آمادگی کردند و برخی دیگر بی تفاوت گذشتند که امیدواریم در این هفته جوابیه ای داشته باشند تا علت و معلولش برای مردم اثبات شود.
این خطیب جمعه در پایان خطبه های این هفته با مطرح کردن مشکلات روستای گِـردَوَه ، از توابع چیتاب خواهان رفع مشکلاتی از قبیل ، مشکل آب آشامیدنی ، عدم زیرسازی و آسفالت خیابانها و معابر روستا ، حذف یارانه کشاورزی ، در سایه قولهای پوچ مسئولان پیشین جهت پمپاژ آب کشاورزی به زمین های انبوه روستا شد و گفت : عدم توجه به زیرسازی و آسفالت معابر روستایی که نبش جاده ملی پاتاوه دهدشت هست زیبنده مردم ولایتمدار این روستا نیست و مشکل آب آشامیدنی مردم آن هم در شرایط خاص کرونایی بسیارنگران کننده است.
سید فرج الله پژمان خاطر نشان کرد : در شرایط کنونی حذف یارانه از نهادهای کشاورزی ضعف در توان خرید مردم روستا و روستاهای بخش باعث یاس کشاورزان و متعاقبا افت کیفیت محصول و رها سازی بنیه چرخه تولید در کشور خواهد شد که فرداروزی همین ها و بال گردن دولت خواهندشد.

لازم به ذکر است در بین الصلاتین به همت حوزه خواهران چیتاب ، از دختران مدرسه شهید نوربخش شهر چیتاب که تازه به سن تکلیف رسیده بودند تجلیل و همچنین از طرف شهرداری چیتاب از حامد پارسه جوانیکه تاکنون جان بیش از ۱۸ نفر را در رودخانه کبگیان از مرگ حتمی نجات داده تجلیل و جوایز و لوح یادبودشان توسط امام جمعه و تعدادی از مسئولان تقدیم شد.
انتقاد از قول های پوچ مسئولان!
انتقاد از قول های پوچ مسئولان!
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار