وحدت شیعه و سنی یکی از ضروریات جامعه امروز است .
کد خبر: ۹۳۲۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ 15 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، حجت الاسلام والمسلمین قریشی وحدت شیعه و سنی را یکی از ضروریات جامعه امروز دانست و افزود: باید علمای شیعه و سنی و تک تک آحاد جامعه اسلامی بصیرت خود را در این موضوع نیز نشان داده و مانع رسیدن دشمنان به اهداف شوم خود شوند.

او  با اشاره به ساخت فیلم تفرقه انگیز بانوی بهشت توسط یک روحانی شیعه انگلیسی به نام یاسر الحبیب گفت: استکبار جهانی از ساخت این فیلم حمایت کرده و ۴۰۰ میلیارد دلار برای ساخت این فیلم هزینه کرده و این مهم نیز نشان دهنده اهمیت قضیه برای ایجاد تفرقه میان مسلمانان برای استکبار جهانی است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی همچنین با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ، ویژگی های شخصیتی این بانوی کریمه را الگو و سرمشق زندگی در ابعاد مختلف عبادی ، سیاسی و اجتماعی دانست و گفت: باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مراسم عزاداری بصورت باشکوه برگزار شود.

امام‌جمعه ارومیه همچنین با اشاره به اهمیت یاد خداوند در فعالیت های مختلف گفت: هرگاه بندگان خدا با نام و یاد الهی کارهای خود را شروع کنند خداوند برکت خود را در فعالیت آنها قرار می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی یاد خداوند را موجب استجابت دعا در درگاه الهی ، بخشش گناهان و حل مشکلات مختلف دانست و خاطرنشان کرد: حتی اگر کسی خواب و استراحت خود را با یاد خداوند آغاز کند خواب او نیز عبادت و تسبیح محاسبه می شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در خطبه های نماز جمعه این هفته همچنین با اشاره به فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از ورود واکسن از کشورهای غربی ازجمله آمریکا و انگلیس به خاطر اعتماد نداشتن به این کشورها گفت: بحمدلله دانشمندان ایرانی در عرصه های مختلف بخصوص در زمینه بهداشتی به قله های رفیع علم رسیده اند و واکسن مورد نیاز کشور را تامین خواهند کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به فرمایشات معظم له اگر آمریکا واکسن موثری دارد و وهله اول شیوع ویروس کرونا را در کشور خود کنترل کند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به تحریف سخنان رهبری توسط رسانه های بیگانه و منافقین داخلی با هدف تخریب فرمایشات و جایگاه رهبری افزود: اگر آمریکا خیرخواه جامعه ایران است چرا از ورود داروهای بیماریهای صعب العلاج و خاص به کشور جلوگیری می کند اما از سویی موافق ورود واکسن ویروس منحوس کرونا است.

وی تصریح کرد: در موضوع برجام، رهبری مخالفت خود را با این موضوع ابراز کردند ولی اجازه امتحان شدن قضیه و ورود آن را دادند اما در موضوع واکسن چون بصورت مستقیم  با جان مردم مربوط است به صورت جدی وارد موضوع شده و اجازه وارد شدن آن را ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین مجتهد شبستری یکی از نمایندگان مردم آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز به عنوان سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه ارومیه با تشریح فرازهایی از خطبه فدکیه حضرت زهرا س گفت: اخلاص در عمل یکی از مراتب عالیه ایمان و توحید است که حضرت زهرا س نیز در این خطبه مورد تاکید قرار می دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار