سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه بوکان گفت: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در این شهرستان طی سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۶.۶ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۹۳۲۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 16 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، ناصر حسینی‌خواه با بیان اینکه امسال ۹۵۰ نفر از افراد بیمه شده اصلی و تبعی مشمول دریافت مقرری بیمه ‌بیکاری شدند، اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با سال گذشته ۲۰۰ نفر بیشتر شده است.

وی ادامه داد: مقایسه تعداد افراد مشمول دریافت مقرری بیمه ‌بیکاری در سال گذشته و امسال نشان دهنده افزایش تعداد مقرری‌ بگیران دارد که علت آن شیوع ویروس کرونا و تعطیلی برخی مشاغل در سطح شهرستان است.

 سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه بوکان با اشاره به اینکه سه هزار نفر در این شهرستان تحت پوشش بیمه کارگران ساختمانی هستند، افزود: مشمولان بیمه کارگران ساختمانی علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری، بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگی نیز بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: کارگران ساختمانی با دریافت کارت مهارت فنی از سازمان فنی و حرفه‌ای در یکی از شاخه‌های مشاغل ساختمانی و ارائه آن به شعب تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه هفت درصدی سهم خود، می‌توانند مشمول خدمات بیمه‌ای شوند.

حسینی‌خواه از بهره مندی ۳۲.۵ درصد جمعیت بوکان تحت پوشش خدمات مختلف این سازمان در این شهرستان خبر داد و افزود: در این شهرستان ۸۳ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی اعم از بیمه شده اصلی و تبعی هستند که تعداد آنها نسبت به ۹ ماهه گذشته سال گذشته ۱.۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی از وجود سه هزار و ۵۰ کارگاه صنفی فعال در بوکان خبر داد و اظهار داشت: این تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل نیم درصد کاهش داشته است.

سرپرست اداره تامین اجتماعی شعبه بوکان در خصوص شرکت ها و پیمانکاران فعال نیز گفت: در سالجاری ۱۹۰ شرکت و پیمانکار فعال وجود دارد که نسبت به ۲۲۰ شرکت و پیمانکار سال گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته است.

وی میانگین منابع هزینه شده در سال جاری از جمله پرداخت حقوق مستمری بگیریان، بیمه بیکاری، استراحت پزشکی، استراحت زایمان، عینک، دندان و سمعک نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰ درصد افزایش داشته است.

بوکان دارای ۲۵۸ هزار نفر جمعیت است و سومین شهر پرجمعیت آذربایجان‌غربی و دومین شهر مهاجر پذیر کشور به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار