پیش بینی کاهش محسوس دما؛
کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این استان در هفته پیش رو با شروع فعالیت سامانه بارشی در نواحی جنوبی آن روزهای پربارشی را پیش رو خواهد داشت.
کد خبر: ۹۳۲۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 17 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: طبق پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی این استان در روزهای آتی کاهش تدریجی دمای هوا را نیز خواهد داشت و میزان برودت هوا در مرکز استان تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر نیز خواهد رسید.

وی با اشاره به آغاز بارندگی ها در سردشت و بوکان بیان کرد: سامانه بارشی جدید توام با وزش باد در اغلب نقاط استان فعال خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی با بیان اینکه وزش باد روزهای دوشنبه و سه شنبه در استان بیشتر می شود، اضافه کرد: لازم است تا شهروندان از سفرهای غیر ضروری بپرهیزند و عوامل راهداری نیز نسبت به آماده سازی تجهیزات برف روبی و اتخاذ تدابیر لازم در زمینه جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد اقدام کنند.

وی با اشاره به دمای هوای ارومیه در ۲۴ ساعت گذشته ادامه داد: دمای هوای این شهرستان در این مدت منفی چهار درجه سانتی گراد بود و شهرستان چالدران با دمای منفی هفت درجه سانتی گراد سردترین شهر استان گزارش شد.

آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن ۴۵۰ میلی متر است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار