در دهه فجر امسال؛
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی، گفت : پروژه فیبر نوری شهر ارومیه که توسط اپراتور ارتباطی دوم اجرا می‌شود، دهه فجر امسال به اتمام می‌رسد
کد خبر: ۹۳۳۰۵۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۷ 18 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، قاسم جلیلی‌نژاد افزود: اقدامات مناسب و ارزنده‌ای در سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه در خصوص تأمین زیرساخت فیبر نوری اختصاصی شهرداری به منظور بهره برداری در هوشمندسازی شهر ارومیه صورت گرفته است.

جلیلی‌نژاد اظهار کرد: شهرداری ارومیه توانسته طی عقد قرارداد با اپراتور ایرانسل گام‌های خوبی در زمینه ایجاد زیرساخت‌های شهر هوشمند بردارد تا جایی که خبر افتتاح فاز نهایی ۷۱ کیلومتر شبکه فیبر نوری در ارومیه یکی از این اقدامات است که فاز نهایی آن همزمان با دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان با تقدیر از تلاش‌های حوزه فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه افزود: سایت‌ها و اپلیکشن‌های کاربردی برای استفاده مردم و تسهیل در خدمات شهری از طرف سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه صورت گرفته که گا‌ها در نوع خود در سطح کشور کم نظیر یا بی نظیر است.

مدیر کل ارتباطات استان بعنوان عضو شورای سازمان فناوری اطلاعات شهرداری ارومیه به راهکار‌هایی جهت تسریع در هوشمندسازی و حرکت به سمت خدمات دیجیتال و برخط اشاره و تصریح کرد: فرهنگ سازی و آموزش مهارت استفاده از فناوری‌های نوین از جمله مواردی است که در ارتقاء سواد رسانه‌ای مردم استان نقش بسزایی دارد و این موضوع در افزایش رتبه استان در شاخص‌های IDI موثر است.

او  با بیان اینکه رسیدن به شهر هوشمند مستلزم همکاری تمام بخش‌ها است، تصریح کرد:همکاری و تعامل بین بخشی در توسعه شهر هوشمند بسیار موثر است به طوری که نباید موازی کاری در مدیریت شهری صورت بگیرد و سایر دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به همکاری در ایجاد بستر شهر هوشمند هستند.

جلیلی نژاد ادامه داد: در شرایط کنونی کشور و لزوم ارائه خدمات شهری کم هزینه با سرعت بالا در بستری امن و پایدار از جمله اقدامات اولیه برای ایجاد زیرساختی مناسب برای شهر هوشمند است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار