معاون امور فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر ١١٣ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان استان وجود دارد که بیش از ۹۵ درصد آنها فعال هستند.
کد خبر: ۹۳۳۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 20 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی،محمدحسین حسنی، معاون فرهنگی و امورجوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی در جلسه توسعه سازمان‌های مردم نهاد جوانان و مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به فعالیت ١١٣ سمن در استان، گفت: اگر جامعه‌ای بخواهد به توسعه دست یابد، راهی به جز مشارکت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی وجود ندارد و سازمان‌های مردم نهاد نیز یکی از راه‌های مشارکت است.

وی افزود: در حال حاضر ١١٣ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان استان فعال هستند که بیش از ۹۵ درصد آنها فعال بوده و در حال حاضر ٢۵٠ متقاضی ثبت سمن هستند.

وی اضافه کرد: شهرهای ارومیه، خوی، بوکان و میاندوآب بیشترین آمار سازمان مردم نهاد حوزه جوانان را دارند که بیشترین آنها در حوزه اجتماعی و سپس حوزه‌های فرهنگی، اعتقادی و مذهبی و علمی و پژوهشی است.

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه هیچ محدودیتی برای تاسیس و ثبت سازمان‌های مردم نهاد حوزه جوانان در استان وجود ندارد، خاطرنشان کرد: جوانان ۱۸ تا ۳۵ ساله می‌توانند با توجه به قوانین تاسیس سمن‌ها، اقدام به راه‌اندازی یک سازمان مردم نهاد کنند و در حل مشکلات عمومی جوانان و جامعه مشارکت داشته‌باشند.

حسنی اضافه کرد: درحال حاضر ۱۳ مرکز مشاوره ازدواج و تعالی خانواده در استان فعالیت دارد که از این تعداد ۹ مرکز در ارومیه، ۲ مرکز در بوکان، ۱ مرکز در پیرانشهر و ۱ مرکز نیز در اشنویه هستند ضمن اینکه اگر بتوانیم بحث مشاوره به عنوان یکی از حلقه‌های گمشده در جامعه را ترویج دهیم، می‌توانیم بسیاری از تنش‌های اجتماعی و خانوادگی را حل کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار