معاون وزارت صمت : در ده ماهه نخست سال جاری ۱۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور اتفاق افتاده که ۲۸۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.
کد خبر: ۹۳۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲ 28 January 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، معاون امور صنایع وزیر صنعت معدن و تجارت در هفتمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان‌غربی با اشاره به این که تامین مواد اولیه یکی از مسائل مهم واحد های تولیدی در کشور است گفت: در شرایط تحریمی رویکرد نوین اقتصاد مقاومتی و درون زایی اقتصادی موجب شد تا در این شرایط سخت اقتصادی واحد های مختلف تولیدی فعالیت خود را ادامه دهند.

صادقی نیارکی با اشاره به این که در ۹ ماهه سال جاری ۸ ممیز ۳ دهم درصد در پروانه های بهره برداری نسبت به سال گذشته رشد ایجاد شده است، گفت: این مهم موجب شد تا ۹۷ هزار نفر مشغول فعالیت شده و رشد ۲۸ درصدی را در اشتغال تجربه کنیم.

وی با بیان این که ۲۸ هزار فقره جواز تاسیس جدید واحد های تولیدی در کشور صادر شده است خاطرنشان کرد: در ده ماهه نخست سال جاری ۱۴۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور اتفاق افتاده که ۲۸۲ درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می دهد.

شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه با بیان این که در روزهای اخیر ثبات نسبی در بازار ایجاد شده است گفت: تحریم های خارجی و کارشکنی برخی از منافقین داخلی موجب شده بود تا اقتصاد با فراز و نشیب هایی مواجه شود اما امیدواریم در روزها و ماههای آینده وضع اقتصادی واحد های تولیدی بهتر شود‌.

بابایی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان در خصوص عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گزارشی ارائه کرد و گفت: از تعداد ۱۵۰۹ مورد فعال ۵۰۷ مورد واحد تولیدی راکد وجود دارد که سهم امسال ۸۵ مورد برای بازگشت به عرصه تولید بود که توانستیم در ده ماهه نخست سال جاری ۸۴ واحد را به چرخه تولید بازگردانیم.

جلیلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این جلسه با اشاره به این که سال گذشته از ۷۴۰ هزار تن سیب صادراتی کشور ۵۴۰ هزار تن از آذربایجان غربی بود گفت: درخواست باغداران سیب استان این است که امسال تهاتر سیب را آزاد کنند تا صادرات سیب همانند سال گذشته در این حجم انجام شود.

انتظار رئیس اتاق بازرگانی ارومیه نیز در این جلسه بر بررسی مشکلات تامین مواد اولیه بخش صنعت و تقویت واحد های تولیدی در جهت رونق صادرات از استان تاکید کرد.در این جلسه مشکلات مربوط به دستورالعمل محدودیت واردات مواد اولیه کارخانجات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار