امام جمعه قم گفت: با حضور بایدن نه تنها فشارها به ملت ایران قطع نشده، بلکه مسکتبرین با همان خوی استکباری اگر با فشار سخت نتوانستند بر ملت سلطه یابند، در پی این هستند که با فشار هوشمندانه به اهداف خود برسند.
کد خبر: ۹۳۶۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 30 January 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سیدمحمد سعیدی در نماز جمعه امروز قم، با بیان اینکه تقوا ملکه نیرومند و عامل بازدارنده باطنی است که انسان را از آلودگی به گناه باز می دارد اظهار کرد: دشمن انسان نفس اوست و در تعبیر قرآن فقط کسی که پروردگار به او رحم کند از نفس در امان است و فقط در سایه تقوا می توان حریف نفس عماره شد.

وی با اشاره به سالروز بازگشت پیروزمندانه امام خمینی(ره) به کشور گفت: امام بعد از ۱۵ سال تبعید به میهن در سال ۵۷ برگشتند که این روز آغاز دهه فجر انقلاب هم است؛ امسال به لحاظ شیوع کرونا برنامه های دهه فجر و به خصوص ۲۲ بهمن متفاوت با قبل برگزار می شود و درخواست داریم برای حفظ سلامت خود و دیگران و برای قطع زنجیره این ویروس، دستورالعمل های بهداشتی را همچنان رعایت کنید.

امام جمعه قم تصریح کرد: به فضل الهی و با لحاظ دستورالعمل ها بر این دشمن پیروز خواهیم شد و در این مسیر قدردان تلاش های کادر بهداشت و درمان هستیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: با توجه به اینکه ماهیت انقلاب ضد سیاست مداران امریکا و انگلیس است، روحیه استکبارستیزی ملت امسال ظهور بیشتری خواهد داشت و دهه فجر زمینه ساز حضور پرشور مردم در انتخابات پیش رو است همانطور که مردم در دهه فجر هم پاسخ دشمنان را خواهند داد.

سعیدی با اشاره به روز میلاد حضرت زهرا(س) گفت: ایشان سیده نساء عالم است و تنها زنی است که پدرش معصوم، شوهرش معصوم و فرزندانش نیز معصوم بودند. ایشان نه تنها اسوه عالم بلکه اسوه برای وجود حضرت مهدی(عج) است. در تقویم ما این روز به عنوان روز زن و مادر نامیده شده تا فرصتی برای بیان فضائل زنان و مادران در انقلاب اسلامی باشد.

امام جمعه قم در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه می دانیم که جبهه استکبار جبهه ای واحد است و ممکن است در این دولت های کفر عناصر و اشخاص عوض شوند اما سیاست ها عوض نمی شود خاطرنشان کرد: سیاست جبهه ظلم سلطه بر ما است و در این عرصه مقاومت حداکثری مردم با هدایت های راهبردی رهبر انقلاب و قدرت پاسخگویی قاطع ایران به هر نوع اقدام نظامی خارجی سه عامل اصلی شکست امریکا در مقابله با ملت ایران است.

وی به تغییرات سیاسی صورت گرفته در آمریکا اشاره و تصریح کرد: با حضور بایدن نه تنها فشارها قطع نشد بلکه با همان خوی استکباری اگر با فشار سخت نتوانستند بر ملت سلطه یابند در پی این هستند که با فشار هوشمندانه به اهداف برسند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه در مقابل فشار هوشمندانه ملت باید مقاومت هوشمندانه داشته باشد گفت: حوادث اخیر آمریکا و شکست ترامپ در مقابل مقاومت ملت ایران نشانه افول امریکا و شکست لیبرال دموکراسی غربی است و ترامپ براساس تحلیل اشتباه، امریکا را از برجام خارج کرد به امید اینکه با کمک نفوذی ها به اهدافش برسد.

وی ادامه داد: وی به دنبال این بود که پس از خروج امریکا از برجام و تشدید تحریم ها از بین دو گزینه مذاکره یا جنگ، ایران را برسر دوراهی قرار می دهد و ایران مذاکره را می پذیرد و برهمین اساس آبه را از ژاپن راهی ایران کردند و وقتی شینزو آبه با پاسخ رهبر انقلاب مواجه شد پیشنهاد مکتوب خود را زیر پا گذاشت و از طرح آن صرفنظر کرد ولی برخی عوامل داخلی همچنان اظهار داشتند که جمهوری اسلامی چاره ای جز مذاکره ندارد و در صورت نفی مذاکره، جنگ صورت گرفته و  مجبوریم امتیازات بیشتری بدهیم.

سعیدی خاطرنشان کرد: در این فضا رهبر انقلاب در برابر تهدید امریکا قد علم کردند و فرمودند نه مذاکره می کنیم و نه جنگ اتفاق خواهد افتاد؛ خدا خواست و چنین هم شد و‌ اکنون ترامپ شکست خورده ذلیلانه کاخ سفید را ترک کرد و به زباله دان تاریخ رفت.

وی با تاکید بر اینکه مذاکره با دشمن مکار و سلطه گر هم به لحاظ مبانی قرآنی و هم مبانی دینی و هم به لحاظ تجربه های مکرر درونی و هم تجربه بیرونی کشور های دیگر کوچک ترین فایده و تاثیری نداشته و تاکید داریم مذاکره با چنین دولت های سلطه گر کارامد نیست گفت: چاره راه برای احقاق حق مردم مقاوم این است که در برابر مستکبرین مقاومت کنیم.

امام جمعه قم تصریح کرد: مهم ترین راهبرد ما از ابتدای انقلاب تاکنون انسجام و وحدت نیروهای انقلابی ذیل ولایت است و باید این راه را پرقدرت ادامه دهیم تا پیروز شویم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار