سید مرتضی نیرومند اسکویی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان هشترود از انتقال آب سد سهند به ناحیه صنعتی فجر هشترود خبر داد.
کد خبر: ۹۳۶۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱ 30 January 2021

به گزارش تابناک تبریز از شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی ظهر دیروز (پنجشنبه) در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان هشترود وی گفت : در تلاشیم تا واحدهای تعطیل ناحیه صنعتی فجر هشترود به تولید برگردند.

سید مرتضی نیرومند اسکویی افزود : با حمایتهای شرکت شهرکهای صنعتی میزان سرمایه گذاری درشهرستان هشترود افزایش یافته است .

وی افزود : 80 میلیارد ریال پروژه های عمرانی در شهرکها و نواحی صنعتی شهرستان هشترود در دست اقدام می باشد که این مبلغ برای اجرا و تکمیل پروژه های عمرانی و زیر ساختهای و اجرای امکانات اختصاص یافته است .
مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجان شرقی گفت : درخصوص لکه گیری آسفالت ناحیه صنعتی فجر هشترود نیز تلاش می شود در قالب قرارداد جاری یا قرارداد جدید پیمانکاری، هرچه سریعترانجام شود.

وی افزود به منظور امنیت در ناحیه صنعتی فجر هشترود، تا پایان سال جاری تمامی ناحیه صنعتی مجهز به دوربین مداربسته خواهد شد.

رییس هیات مدیره شهرکهای صنعتی استان گفت : به منظور رفع مشکل کیفیت آب ناحیه صنعتی فجر هشترود مقرر گردید در پروژه مشترک با شرکت آب و فاضلاب استان آب سد سهند به این ناحیه صنعتی نیز انتقال یابد.

فرماندار شهرستان هشترود نیز در این جلسه افزود :علت وضعیت نامناسب ناحیه صنعتی فجر واگذاری های نامناسب در گذشته بوده و تعطیلی واحد صنعتی به سرمایه گذاری شهرستان آسیب وارد میکند و ما تلاش می کنیم مانع شکست واحدهای صنعتی باشیم.

فرماندار شهرستان هشترود گفت : تخصیص میزان 80 میلیارد ریال اعتبار برای شهرک صنعتی پروفسور هشترودی توسط شرکت شهرکهای صنعتی استان واقعاً جای تقدیر دارد.

وی گفت : شهرک صنعتی پروفسور هشترودی مزیت‌های زیادی دارد و آب پایدار این شهرک از ظرفیت بالای سد سهند در هیچ منطقه‌ای از استان وجود ندارد و و برای واحدهای آببر بهترین گزینه شهرستان هشترود می باشد.

امینیان در ادامه افزود : تلاش داریم برق منطقه را به صورت اساسی حل کرده و پیگیری های لازم برای حل مشکل گاز نیروگاه های برق کوچک مقیاس ادامه داشته تا با رفع آن نسبت به پایداری شبکه برق اقدام شود.

فرماندار هشترود : دسترسی شهرک ها و نواحی صنعتی شهرستان به آزادراه آن را از موقعیت ممتازی برخوردار نموده و مهمترین این آزادراه ها آزادراه جدید هشترود - مراغه می باشد که تا اربیل کشور عراق نیز ادامه خواهد یافت. با توجه به وجود خط آهن در نزدیکی شهرک ها می توان از آن برای حمل بار نیز استفاده کرد.
[۱/۳۰،‏ ۸:۴۷] تاجمهر: نیرومند اسکویی افزود : در ۹ ماهه امسال ۹۲ واحد صنعتی با هزینه ۷۹۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان با اشتغالزایی یکهزار و ۵۸۸ نفر در سطح استان ایجاد شده است .
وی با بیان اینکه همچنین در این مدت برای ۳۲۷ واحد قرار داد واگذاری زمین امضا و ۱۵۶ هکتار زمین صنعتی برای ایجاد واحدهای صنعتی واگذار شده است، گفت: در زمینه قرارداد امضا شده شاهد افزایش ۶۹ درصدی و زمین واگذار شده رشد ۱۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

مدیر عامل شهرک های صنعتی استان گفت:  هم اکنون ۸۶ درصد واحد های صنعتی استان فعال هستند و درصدد فعال سازی ۱۴ درصد واحدهای غیرفعال در سال آینده داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :