مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز با اشاره به اینکه استان البرز تنها نیم درصد راه‌های کشور را در خود جای داده ولی ۱۶ درصد از بار ترافیکی کشور را به دوش می‌کشد، اظهار کرد: تردد در برخی از محورهای مواصلاتی استان از جمله آزاد راه تهران – کرج به سمت قزوین ۴.۵ برابر متوسط تردد ساعتی در کشور است که این حجم از تردد هزینه نگهداری و... راه‌ها را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۳۶۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 31 January 2021

به گزارش «تابناک البرز» گودرز محمودی گفت: راه هم مثل موجود زنده است و نیاز به مراقبت و نگهداری دارد و این طور نیست که اگر روکش آسفالت مسیری عوض شد و یا لکه گیری آن به پایان رسید دیگر نیروهای راهداری جاده را به حال خود رها کنند.

وی توضیح داد: از آنجایی‌که تردد در محورهای مواصلاتی البرز بالا است، استهلاک جاده‌ها هم افزایش می‌یابد که همین امر هزینه نگهداری جاده‌های البرز را بالا برده است.

این مسئول با اشاره به گران شدن تجهیزات راهداری به دلیل تحریم و افزایش نرخ ارز اضافه کرد: خرید یک بیل مکانیکی تا سه سال پیش حدود پنج میلیارد تومان هزینه داشت ولی حالا همین دستگاه را با سه برابر قیمت هم نمی‌توان خرید.

محمودی در ادامه با اشاره به اخذ عوارض در ورودی آزاد راه همت به سمت کرج توضیح داد: این مسیر با سرمایه گذاری بخش خصوصی ایجاد شده و برای تامین هزینه‌های ساخت دریافت عوارض صورت می‌گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا شده عوارضی‌های کل کشور به شکل فیزیکی و قدیمی حذف شوند و عوارض از طریق دوربین‌ها و به صورت الکترونیکی ثبت شود.

این مسئول همچنین با اشاره به وضعیت حمل بار و مسافر از استان گفت: سالانه یک میلیون نفر از طریق سیستم حمل و نقل برون شهری از البرز به سایر استان‌ها سفر می‌کنند و  ۱۰ میلیون تن کالا نیز که عمدتا تولیدات صنعتی به ویژه سیمان است، از این استان به سایر استان‌ها حمل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار