فرمانده انتظامی استان اردبیل از کشف هشت هزار و ۷۰۰ کیسه سیمان احتکار شده به وزن ۴۳۵ تن و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال از سه انبار در شهرستان اردبیل خبرداد.
کد خبر: ۹۳۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷ 01 February 2021

 

سردار هوشنگ حسینی روز دوشنبه گفت: در تداوم اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز و پیشگیری و مقابله با فعالیت‌های مجرمانه ناامن کنندگان اقتصاد کشور و به دنبال دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر احتکار و دپو سیمان در سه انبار مصالح ساختمانی در شهر اردبیل موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس امنیت اقتصادی اردبیل با شناسایی و انجام بررسی‌های تخصصی و تحقیقات میدانی صحت گزارش را تایید و با هماهنگی قضایی به همراه بازرسان تعزیرات حکومتی و اداره صنعت، معدن و تجارت به محل موردنظر اعزام شدند.

وی اظهارکرد: در بازرسی از این انبارها در مجموع هشت هزار و ۷۰۰ کیسه ۵۰ کیلویی سیمان به وزن ۴۳۵ تن و به ارزش ۱۰۰ میلیارد ریال که به صورت غیرقانونی دپو و احتکار شده بود، کشف و ضبط شد.

فرمانده انتظامی استان اردبیل با اشاره به اینکه با دستور قضایی این انبار پلمب شد، بیان‌کرد: ۲ محتکر دستگیر و با تشکیل پرونده ای برای سیر مراحل قانونی و رسیدگی تحویل سیستم قضایی شد.

سردار حسینی گفت: خرید و فروش و حمل یا نگهداری کالا خارج از ضوابط تعیینی دولت تخلف محسوب می‌شود و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت‌های اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و افزود: برخورد با فرصت‌طلبان و سوء‌استفاده‌کنندگان و مفسدان اقتصادی از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی اظهار کرد: پلیس با کسانی که بخواهند در بازار اختلال ایجاد کرده و با احتکار اقلام مورد نیاز مردم، قیمت‌ها را بالا ببرند برابر قانون قاطعانه برخورد می‌کند.

وی با اشاره به برخورد قاطع و قانونی پلیس با سودجویان و محتکران از شهروندان خواست، هرگونه مورد مشکوک در خصوص احتکار و قاچاق کالا را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار