قصد بر آن نیست که با ذهنیت منفی و برجسته کردن سخنان استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی مطلبی نگاشته شود بلکه به تحقق درخواست جناب دکتر کلانتری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترمیم و ترفیع بودجه 1400 تاکید و جای بسی امیدواری است و امید می رود این مرقومه نیز تلنگری شود در جهت کمک به موضوع.
کد خبر: ۹۳۸۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۶ 06 February 2021

در آخرین نشست شورای برنامه ریزی استان ، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخشی از سخنان خود خواستار تلاش سید محمد موحد و مهدی روشنفکربرای افزایش بودجه استان شده بود " درخواست کلانتری از روشنفکر و موحد" در این سخنان کلانتری به موضوع رد کلیات بودجه در حالی که سهم استان افزایش چشمگیری داشته است خواستار تلاش این دو نماینده در مجلس برای سهم بودجه ای استان شده است.
یکی از مخاطبان تابناک کهگیلویه و بویراحمد در واکنش به این خبر نوشت : قصد بر آن نیست که با ذهنیت منفی و برجسته کردن سخنان استاندار در جلسه شورای برنامه ریزی مطلبی نگاشته شود بلکه به تحقق درخواست جناب دکتر کلانتری از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترمیم و ترفیع بودجه 1400 تاکید و جای بسی امیدواری است و امید می رود این مرقومه نیز تلنگری شود در جهت کمک به موضوع.
بلاشک ، لابی گری ، نه تنها قانون نانوشته مجلس و کشور ماست بلکه در دنیا و حتی کشورهای مدعی دموکراسی اصلی پذیرفته شده ، قابل اعتنا و مورد اجرا است.
به کرات مشاهده شده است که در نشست ها و برنامه های تخصصی در رادیو و تلویزیون ، کارشناسان ، اساتید و تئوریسین های اقتصادی بر نقش لابی ، لزوم لابی گری بعنوان یک راهبرد و ضرورت نشست های غیرعلنی در این خصوص اعتراف ، اذعان و توصیه کرده اند.
لذا طرح موضوع و بحث و بسط در این وادی اساساً پذیرفته است.
بنابراین بر همین مبنا نکاتی چند در ارتباط با جلسه شورای برنامه ریزی استان و مفاد مطروحه معروض می گردد.
همچنانکه مردم شریف استان از طریق رسانه ها در جریان کم و کیف جلسه قرار گرفته اند دو بعد اساسی از سوی استاندار مطرح گردید:
الف- برتری عملکردی 7 سال اخیر بر 35 سال گذشته در حوزه بهداشت و درمان ، مسکن روستایی و احداث بزرگراه
بنابر گزارشات منتشر شده در سایت ها و روابط عمومی ادارات در دیگر حوزه ها نظیر : گازرسانی شهری و روستایی، بهسازی و معابر آسفالت ، راه روستایی ، فرهنگ و آموزش و همچنین تهیه ی ملزومات و زیر ساخت های ورزشی (سالن و چمن مصنوعی) و جلب اعتبارات خارج از اعتبارات استانی و ملی نیز چنین مقایسه ی درستی وجود دارد که بنا بر دستور کار خاص این جلسه ، ضرورت و امکان بیان وجود نداشت.
جناب استاندار به خوبی تذکر دادند که خدمات نظام برای مردم بیان گردند و این گریز به همین خاطر و اینکه در دهه مبارکه فجر قرار داریم، می باشد.
با یک تحلیل ساده  و نگاه به موضوع از جهتی دیگر میتوان به اثر گذاری ، عملکرد عمرانی و نگاه توسعه ای نمایندگان این ادوار نیزصحه گذاشت.
جایی که مهندس عدل هاشمی پور نایب رئیس کمیسیون انرژی بود و از قضا بخش عمده ای از نارسایی های این دیار نیز در حوزه آب (شرب و کشاورزی) ، برق ، گاز ، نیرو و انرژی بود..
در بررسی مجمع نمایندگان استان نباید از حضور دکتر تاجگردون در ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و تلفیق مجلس شورای اسلامی نیز غافل شد.
به راستی این علامت سوال بزرگ را که باید پاسخگو باشد؟
چرا در آن سالها که بعضا دوره ی وفور نعمت و پول و اعتبار بود کارهای اساسی، زیربنایی و اشتغالزایی انجام نگرفت؟
بگذریم که در این میان سخن بسیار و البته مجال پرداختن به آن نیست.
استاندار محترم بنا بر وظیفه، احساس دلسوزی برای منطقه و یا تعارفات معمول بیان کرد:
ب: نمایندگان استان برای تخصیص بودجه تلاش کنند
رجاء واثق دارم و البته ناگفته پیداست که نمایندگان استان در مجلس نهایت تلاش خویش را انجام می دهند و یقین دارم دوست دارند بالاترین رقم اعتباری در طول دوران انقلاب را تامین نه، بلکه تخصیص دهند م مردم نیز همین را انتظار دارند.
اما خود نیز می دانند که این امکان، ساز و کار خود را دارد !  بی شک ، قدرت چانه زنی و اهرم فشار یک نماینده برای تحقق خواسته هایش (مطالبات مردمی) به نفوذ و قدرت او در مجلس و حضورش در کمیسیون های خاص بستگی دارد..
همانی که سید محمد موحد در اردیبهشت 99 در همایش زاگرس نشینان عنوان نمود : [ریشه و اساس کار در کمسیون است اگر توانستیم در کمیسیونها نتیجه گیری کنیم و جایگاه داشته باشیم می توانیم در مجلس موثر باشیم]
حال؛ بنده نیز با نماینده محترم کاملاً هم عقیده هستم و البته آرزو دارم بتوانند درخواست جناب دکتر کلانتری را جامه ی عمل بپوشاند.
اما لازم است که خدمت استاندار عرض شود : به قول لری امن نشوید ، (خاطر جمع نباشید) خود و مجموعه دولت از هرکار و روزنه ای که امکان جذب و افزایش بودجه و اعتبار وجود دارد غافل نشوید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار