در نهمین روز از دهه مبارک فجر و با حضور رئیس جمهور
اعتبار این طرح ۱۱۰ میلیارد ریال است و با بهره برداری از آن زمینه اشتغال ۶۳ نفر فراهم می شود.
کد خبر: ۹۳۹۱۶۸
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۳ 09 February 2021

 



به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسن روحانی رئیس جمهور با حضور ویدیو کنفرانسی در آئین افتتاح مجتمع مشارکتی پرورش ماهی قزل آلا، اظهار داشت: افتتاح این طرح برای مردم استان جای خوشحالی است.

رئیس جمهور ، عنوان کرد: ماهی به عنوان گوشت سفید و غذای سالم بهترین غذا برای مردم است و در آینده می توانند این محصولات را به سایر استان ها صادر کنند.

حسین کلانتری استاندار نیز در حاشیه این آئین با اشاره به اینکه طرح اشتغال روستایی گام بلند دولت برای توسعه پایدار است، اظهار داشت: مردم روستا و عشایر ولی نعمتان اصلی ما هستند.

وی با بیان اینکه عشایر و روستائیان با تولیدات خود بیش ترین تلاش را برای خدمت به کشور به کار می گیرند، عنوان کرد: عشایر کم ترین هزینه را برای کشور دارند.

استاندار با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد بعد از سیستان و بلوچستان دومین استان کشور دارای بیش ترین جمعیت روستایی است، بیان کرد:
۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی به اشتغال روستایی اختصاص یافته است.

وی گفت: خروجی کار در این حوزه ماحصل تلاش تیم اقتصادی دولت و استان و بخش خصوصی است.

نماینده عالی دولت در استان، ابراز کرد: بنا به گفته مسئولان سیستم بانکی در مرکز مجموعه بانک های عامل استان در بحث پرداخت تسهیلات به نسبت سپرده مقام نخست کشور را کسب کرد.

وی میزان پرداخت تسهیلات به نسبت سپرده را ۱۱۷ درصد عنوان کرد و افزود: در دهه فجر امسال
۲۵۰ پروژه و طرح با اعتباری افزون بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح یا کلنگ‌ زنی شد.

کلانتری بیان کرد: تا نیمه نخست سال آینده پروژه های مهمی همچون پتروشیمی گچساران و جاده پاتاوه _ دهدشت تاثیرات خودش را بر روی پیشرفت استان خواهد گذاشت.

وی بیان کرد: میانگین رشد بودجه کل کشور در لایحه بودجه ۱۴۰۰‌، ۲۰ درصد بوده در حالی که با توجه ویژه دولت میزان افزایش اعتبارات این استان معادل ۵۶ درصد است.

کلانتری در بخش دیگری از سخنانش، عنوان کرد: از سال ۹۲ تاکنون ۱۵۰ کیلومتر بزرگراه در این استان احداث شده و ۲۲۰ کیلومتر دیگر نیز در دست احداث است.

استاندار بیان کرد: ۳۵ هزارمین واحد مسکونی در استان بازسازی شد.

وی بافت مرتعی و جنگلی استان را یکی دیگر از موانع پیشبرد برخی از اقدامات عمرانی در استان عنوان کرد‌ و افزود: هزینه اجرای یک کیلومتر آسفالت در کهگیلویه و بویراحمد ۶ برابر هزینه در سایر استان ها است.

کلانتری تصریح کرد: ظرفیت گردشگری و شیلات کهگیلویه و بویراحمد فراملی است.

استاندار تاکید کرد: جایی که بخش خصوصی وارد میدان شود و دولت حمایت کند شاهد پیشرفت خواهیم بود.

وی بر نقش دو سویه رسانه ها تاکید کرد و گفت: انتظار می رود اصحاب رسانه ضمن بیان مشکلات خدمات را نیز به مردم اطلاع دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار