بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه گفت: بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای ایجاد زیرساخت‌ها و طرح‌های عمرانی و خدماتی بخش باینگان هزینه شده است.
کد خبر: ۹۳۹۷۲۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۳ 11 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمدهادی زامیاد»  با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی عمده برنامه‌های دولت مبتنی بر عمران و آبادانی در روستاها و احداث راه، مدرسه، آبرسانی و برقرسانی بود، افزود: امروز تمام روستاهای بخش باینگان از اینترنت پرسرعت برخوردار هستند و این مایه مباهات نظام جمهوری اسلامی است.

تمام روستاهای باینگان آسفالت است

بخشدار باینگان در ادامه گفت: امروز به برکت خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در ۷ سال اخیر تمام روستاهای بخش باینگان دارای راه آسفالته است و دولت طی این مدت در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برای بهسازی، تعریض و آسفالت راه‌های ارتباطی ۱۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده است.

زامیاد اظهار داشت: اکنون ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی این بخش از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و برای گازرسانی به پنج روستای باقی مانده بخش با تمام توان و به کارگیری چند اکیپ عملیاتی در حال احداث خط انتقال و اجرای شبکه در روستاها است که انشاالله تا قبل از پایان دولت تمام روستاهای بخش باینگان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

وی افزود: دولت در بخش گازرسانی به شهرها و روستاهای بخش ۳۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

۱۳ میلیارد تومان برای فضاهای آموزشی هزینه شده است

بخشدار باینگان در ادامه گفت: در بحث احداث فضاهای آموزشی نیز با احداث هفت باب مدرسه با تعداد ۴۰ کلاس درس مبلغ ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است.

زامیاد افزود: در حوزه عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای اجرای طرح هادی هفت روستا مبلغ سه میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان و دهیاری های بخش نیز مبلغ پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

وی اظهار داشت: اداره برق شهرستان پاوه نیز برای اجرای ۲۱ طرح شامل احداث شبکه فشار ضعیف و قوی، تبدیل شبکه فشار ضعیف به کابل خود نگهدار، نصب چراغ معابر و واگذاری انشعاب مبلغ سه میلیارد و ۴۷۵ میلیون تومان هزینه کرده است.

وی اضافه کرد: در حوزه ورزش و جوانان و احداث سالن‌های ورزشی، زمین چمن مصنوعی فوتبال و زمین های روباز مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در سطح بخش هزینه شده است.

فعالیت چهار واحد پرورش آبزیان

بخشدار باینگان در ادامه گفت: در حوزه اقتصادی و طرح‌های تولیدی نیز در بخش آبزیان و شیلات چهار مزرعه پرورش ماهی با تولید ۱۱۰ تن در سال و یک واحد تکثیر بچه ماهی با تولید یک میلیون قطعه بچه ماهی در سال و اشتغال ۱۸ نفر در این بخش فعال است.

زامیاد افزود: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بخش دام و طیور برای احداث جایگاه و خرید دام، ۱۱ مورد تسهیلات بیش از ۲۴ میلیارد تومان و احداث چهار واحد مرغداری با ظرفیت ۶۵ هزار قطعه به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

تولید سالانه ۱۶۵ تن گوشت در بخش باینگان

بخشدار باینگان در ادامه گفت: امروز بخش باینگان با وجود بیش از ۳۰ هزار رأس دام سبک و سنگین با تولید سالانه ۱۶۵ تن گوشت و بیش از ۲ میلیون لیتر شیر، هفت تن پشم، پنج تن کشک، هشت تن روغن حیوانی، ۱۰ تن کره و ۴۰ تن عسل با ارزش بیش از ۲۶ میلیارد تومان از قطب‌های دامداری شهرستان پاوه است.

زامیاد افزود: در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری با احداث ۱۵ بند گابیونی، هشت بند سنگی و ۴۰۰ بند خشکه چین مبلغ سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در این بخش هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در بخش مخابرات و ارتباطات با احداث و راه اندازی ۹ سایت و چهار مرکز ۱۳ میلیارد تومان هزینه شده است، تصریح کرد: اکنون ارتباط تلفن ثابت و همراه و اینترنت پرسرعت در تمام روستاهای بخش برقرار است.

وی ادامه داد: همچنین برای آبرسانی، آسفالت و جدول گذاری شهرک صنعتی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

به گفته او، در حوزه عمران شهری در ۲ شهر باینگان و بانه‌وره چهار میلیارد تومان و در بخش آبرسانی به ۲ روستای میرعبدلی و دودان بیش از سه میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

برخورداری تمام روستاها از تلفن و اینترنت

بخشدار باینگان در بخش پایانی سخنانش به مهمترین و شاخص‌ترین خدمات دولت در این بخش اشاره کرد و گفت: تمام روستاهای بخش باینگان دارای ارتباط، تلفن ثابت و همراه و اینترنت پر سرعت است.

زامیاد افزود: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۵۰ درصد جمعیت روستایی هم اکنون از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند و تا قبل از خرداد سال آینده ۵۰ درصد باقی مانده هم گازدار شده و کل جمعیت شهری و روستایی بخش باینگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شود.

وی اظهار داشت: تمام راه‌های روستایی آسفالت هستند، تمامی روستاها طرح هادی دارند و دارای شبکه آب شرب، برق، ایستگاه صدا و سیما و شبکه‌های دیجیتالی، مدرسه و مسجد هستند.

او گفت: در بخش گردشگری منطقه باینگان با داشتن مناطق بکر و مناظر دیدنی، آثار تاریخی و وجود توریسم، اکوتوریسم و توریسم مذهبی همچون جنگل‌های بوزین مره خیل با گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فرد، قرآن‌های تاریخی با قدمت دوران تیموریان، سرای سنگی «خالو حسین» در منطقه «میگوره» و توریسم عشایری و همچنین با برگزاری جشنواره های انار در کشور معرفی شده است.

بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه دارای ۲ شهر باینگان و بانه‌وره و ۷۶ روستا با جمعیتی بیش از ۱۱ هزار نفر است و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غرب کرمانشاه واقع شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار