مدیر امور حقوقی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از صدور رای قطعی مراجع قضایی استان برای مقصرین خسارت وارده به بیمارستان اسلام آبادغرب در زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ خبر داد.
کد خبر: ۹۴۰۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵ 14 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «خلیل عسگری» افزود: رای قطعی مراجع قضایی استان برای سازندگان مرحله ۲ بیمارستان امام خمینی (ره) اسلام آبادغرب که بر اثر زلزله دچار تخریب شده بود صادر شد و مقصران محکوم شدند.

وی اظهار داشت: با گزارش دادستان وقت شهرستان اسلام آبادغرب و شکایت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به عنوان بهره‌بردار و نه سازنده و یا ناظر ساخت پروژه، به طرفیت اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله ناظر معماری و پیمانکار مجری، ناظر سازه و پیمانکار سازه، پیمانکار و عوامل اجرای عملیات خاکی و ساخت اسکلت بتنی پروژه، پیمانکار و عوامل اجرای باقی مانده عملیات ایمنی و تأسیسات ساختمان‌های اصلی، جنبی و محوطه‌سازی، شرکت مشاور طراح و ناظر اجرای پروژه به اتهام تقلب در ساخت بنای دولتی و ورود ضرر به بیت المال تحت تعقیب قرار گرفتند.

او گفت: پس از طی مراحل مختلف دادرسی با رای قطعی مراجع قضایی مرتکبین و مسببین به مجازات‌های حبس تعزیری، جزای نقدی، ممنوعیت از فعالیت در زمینه ساخت بنای دولتی یا عمومی غیردولتی یا خصوصی (مورد استفاده عموم مردم) به مدت‌های تعیینی در دادنامه و انتشار احکام قطعی در روزنامه محلی محکوم شدند.
عسکری اضافه کرد: پرونده نسبت به بعضی از متهمین و جبران خسارات وارده مفتوح به رسیدگی است.

بازسازی و افتتاح بیمارستان سه سال پس از تخریب

سرانجام پس از گذشت سه سال از تخریب بیمارستان تازه احداث اسلام آبادغرب که در زلزله تخریب شد، این بنا توسط وزارت راه و شهرسازی مقاوم سازی و ۱۸ بهمن امسال توسط معاون اول رییس جمهوری افتتاح شد.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، این بیمارستان با هشت بخش شامل ۲ بخش زنان، اطفال، مردان، ICU، CCU، POST CCU و رادیولوژی شامل سی تی اسکن، MRI و دیگر بخش‌ها است.

دکتر «محمودرضا مرادی» افزود: این بیمارستان در ۶ طبقه با ۱۲۶ تخت بستری، ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا ساخته شده است.

وی اظهار داشت: این بیمارستان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال مقاوم سازی و بازسازی و با اعتبار۴۷۰ میلیارد ریال نیز تجهیز شده و در دومین شهرستان بزرگ استان به مردم خدمت درمانی و تشخیصی ارایه می‌کند.

به گفته او، این بیمارستان در جریان وقوع زلزله ۷.۳ ریشتری ۲۱ آبان سال ۹۶ تخریب شد و اکنون به صورت کامل بازسازی و تجهیز شده و مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

شهرستان اسلام آبادغرب با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه قرار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار