استاندار آذربایجان‌غربی از شروع موج چهارم کرونا در استان خبر داد و گفت: نشانه‌های موج چهارم کرونا در استان از افزایش مبتلایان و بستری‌های بیمارستانی مشهود است که چنانچه جدی گرفته نشود به طور قطع با تلفات زیادی مواجه خواهیم شد.
کد خبر: ۹۴۰۶۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 14 February 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در جلسه ستاد مدیریت و مقابله با کرونا در آذربایجان‌غربی با قدردانی از تلاش همه دست اندرکاران به ویژه کادر درمان و پرستاری، به رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی اشاره کرد و افزود: میزان استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان به شدت کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: در پاساژها، تالارها، فروشگاه‌های بزرگ و میادین دواب دستورالعمل‌های بهداشتی به طور مناسب رعایت نمی‌شود و اگر این روند تداوم یابد، شاهد تعطیلی مجدد آن خواهیم بود.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه صنوف از جمله تالارهای پذیرایی متعهد شده بودند که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد، بیان کرد: متاسفانه تعدادی از تالارهای پذیرایی اعتقادی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی ندارند و تکلیف این واحدهای صنفی را محاکم قضایی باید مشخص کنند.

شهریاری ادامه داد: محدودیت‌های کرونایی باید طبق رنگ بندی اعلامی‌به هر شهر اجرایی شود.

وی با قدردانی از سیاست دانشگاه علوم پزشکی در افزایش بیماریابی برای کنترل ویروس کرونا اضافه کرد: بیماریابی به کنترل هر چه بهتر آن و جلوگیری از شیوع ویروس کمک شایانی می‌کند.

وی با تاکید بر اجرایی شدن منع تردد شبانه از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران موظف هستند ضمن اجرای کامل مصوبات ستاد ملی و استانی، بر روند اقدامات نیز نظارت کنند.

روند ابتلا و بستری بیماران کرونایی در آذربایجان‌غربی طی یک هفته گذشته افزایش قابل توجهی یافته است.

روز گذشته، پس از ۲ ماه دوباره تعداد بستری‌های کرونایی آذربایجان‌غربی سه رقمی‌شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار