مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان غربی گفت :حفظ و نگهداری اثر ملی مدرسه هدایت نیازمند مشارکت بخش خصوصی است.
کد خبر: ۹۴۱۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۵ 16 February 2021

سید محسن حمزه لو ،مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار تابناک آذربایجان غربی اظهار داشت: مزایده اراضی و املاک متعلق به شرکت بازآفرینی شهری ایران از جمله مدرسه هدایت در چارچوب ضوابط و مقررات مزایده و فروش املاک و مستغلات انجام می‌شود و هدف آن زمینه‌سازی برای بهره‌برداری بهینه از این اثر ملی تعیین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی در خصوص روند فراخوان عمومی واگذاری مدرسه هدایت تصریح کرد: واگذاری مدرسه هدایت تنها در مالکیت قانونی اثر انجام می‌شود و هیچ‌گونه تغییری در ظاهر و اصل بنا انجام نمی‌شود چراکه مالکین چنین آثاری باید ضوابط حفاظتی عرصه و حریم اثر را که از سوی میراث فرهنگی اعلام شده، رعایت کنند.

سیدمحسن حمزه‌لو با اعلام این‌که عدم رعایت ضوابط حفاظتی آثار ملی ثبت‌شده، جرم محسوب و مرتکبین مشمول مجازات های مقرر می‌شود، افزود: هرگونه اقدام به تعمیر، مرمت، تغییر و تجدید بنا باید با کسب مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور انجام شود.

وی با اشاره به این‌که افرادی که برنده این مزایده می‌شوند جهت بهره‌برداری فرهنگی و اقتصادی مسئولیت مرمت و احیای مدرسه هدایت را به عهده می‌گیرند، یادآور شد: درآمد حاصل از واگذاری مدرسه هدایت در پیشبرد پروژه‌های بازآفرینی شهری استان هزینه می‌شود.

به گزارش تابناک ،پروژه مدرسه هدایت با مساحت یک هزار و ٢٨٠ مترمربع عرصه و یک هزار و ١٢٠مترمربع اعیان، داری طبقه زیرزمین، همکف و طبقه اول است که در چند سال گذشته به شکل مستمر توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران مرمت شده است.

مدرسه هدایت به عنوان یکی از آثار برجسته معماری ایرانی اسلامی، ظرفیت‌های کم‌نظیری برای گسترش برنامه‌های فرهنگی و هنری دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار