تشکیل 650 باشگاه کتابخوانی؛
تابناک سمنان: ابوالفضل صادقی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان امسال در این استان با هدف تقویت رویکرد برنامه‌های سمنان برای دستیابی به پایتختی کتاب تشکیل شد.
کد خبر: ۹۴۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳ 20 February 2021

نتیجه تصویری برای کتاب خوانی

 

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان روز شنبه در نشست بررسی تشکیل باشگاههای کتابخوان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان افزود: ایجاد ۶۵۰ باشگاه کتابخوان کودک و نوجوان در حالی است که سال گذشته در این استان شمار باشگاههای کتابخوان ۴۴ مورد بود.

وی با اشاره به روحیه و شرایط سالمندان و بازنشستگان در جامعه گفت: دستگاههای متولی نظیر بهزیستی، تامین اجتماعی، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاههای مرتبط با امور سالمندان نیز باید برای تشکیل باشگاههای کتاب و کتابخوانی برای این قشر تلاش و اقدام کنند.

ابوالفضل صادقی نژاد خاطرنشان کرد: تلاش بر این است شمار باشگاه‌های کتابخوان با تلاش دستگاههای مختلف فرهنگی به بیش از ۲ هزار باشگاه برسد.

صادقی نژاد با اشاره به تلاش سمنان برای کسب عنوان پایتختی کتاب ایران، مهمترین هدف در این برنامه را ارتقای سرانه مطالعه و کتابخوانی در جامعه بیان کرد.

رضا شمس خانی مسوول دبیرخانه توسعه و ترویج کتاب و کتابخوانی استان سمنان نیز در این نشست به تبیین اهداف و برنامه های مرتبط با طرح پایتخت کتاب پرداخت و از تدوین و برنامه ریزی اجرای بیش از ۲۰ طرح ابتکاری و خلاقانه مرتبط با کتاب و کتابخوانی در این دبیرخانه خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان، معاون دانشگاه علوم پزشکی سمنان و سایر مسوولان شرکت کننده در این نشست نیز به طرح دیدگاهها و نظرات خود در خصوص لزوم توجه به برنامه های کتابخوانی به ویژه برای گروههای سالمندان پرداختند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار