اسحاق جهانگیری:
معاون اول رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید در طول فعالیت خود، در بخش‌های مختلف گازرسانی، آبرسانی، راه روستایی و بهداشت و درمان روی روستاها تمرکز کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 20 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، اسحاق جهانگیری روز شنبه در آیین بهره‌برداری از ۱۴۸ کیلومتر راه روستایی و آغاز عملیات گازرسانی به ۱۰۰ روستا و ۱۵۰ واحد صنعتی کردستان در روستای "هانیس" سنندج اظهار داشت: روستا‌ها کانون تولید بوده و بزرگترین نشانه آرمان خواهی، تحقق عدالت و توجه به مناطق روستایی است.

وی با بیان اینکه روستاییان غذای مورد نیاز ۸۵ میلیون نفر جمعیت کشور را برعهده دارند، افزود: روستاییان نه تنها تامین مواد غذایی کشور را برعهده دارند بلکه بخشی از محصولات تولیدی را صادر می‌کنند و نقش آنان بسیار مهم و حیاتی است.

معاون رییس جمهوری یادآور شد: مردم باید قدردان روستاییان، عشایر و تولیدکنندگان باشند، چرا که این اقشار در سخت‌ترین شرایط برای توسعه کشور تلاش می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه یکی از کار‌هایی که آمریکا در جنگ اقتصادی علیه ایران شروع کرد، همین بخش صنایع و تولیدات غدایی بود، افزود: با این وجود از سال ۱۳۹۴ و با همت کشاورزان کشور و از جمله کردستان، در زمینه واردات گندم بی نیاز شدیم.

وی تاکید کرد: تلاش ما این بوده که روستاییان در اقصی نقاط کشور زندگی خوبی داشته باشند و حتی در زمان وقوع سیل و بروز خشکسالی، دولت در خدمات رسانی به روستاییان کوتاهی نکرد.

معاون رییس جمهوری با بیان اینکه مردم از نابرابری و تبعیض رنج می‌برند و با برقراری عدالت خوشحال می‌شوند، اظهار داشت: دهیاران و شورا‌ها باید به عنوان مسوول در مناطق روستایی احساس مسوولیت بیشتری کنند.

جهانگیری افزود: دولت در روز‌های گذشته لایحه را مصوب و به مجلس شورای اسلامی فرستاد، تا براساس آن جایگاه دهیاران در روستا‌ها تثبیت و دهیاران به عنوان مسوول روستا شناخته شوند.
وی خواستار رفع مشکلات روستای "هانیس" به ویژه در حوزه ارتباطات و پوشش اینترنت شد و گفت: از مردم انتطار داریم با مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، دشمن را بار دیگر ناامید کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار