مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام ؛
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام گفت : برای بررسی مشکلات کارگران شرکت ایران افق در شهرستان دهلران به صورت جدی موضوع مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.
کد خبر: ۹۴۲۳۱۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ 20 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ شکرالله شیرخانی در گفت گو با خبرنگار ما اظهار داشت : در راستای حل مشکلات کارگران مشغول در پروژه های نفتی استان جلسه ای با حضور هئیت مدیره نفت گاز غرب کشور هفته گذشته در استان برگزار شده است.

وی افزود :بر اساس قانون استخدام نیروهای غیر بومی در پروژه‌های نفت و گاز ایلام قابل قبول نیست و باید اولویت استخدام باید نیرو های بومی باشند.

این مقام مسئول گفت: جذب هرگونه نیرو در شرکت باید برابر ضوابط و به دور از روابط باشد و بر اساس ماده ۴۷ برنامه ششم توسعه اولویت با نیروهای بومی، متخصص و کارآمد است.

وی با بیان این که حوزه نفت و گاز و پتروشیمی به بهانه‌های مختلف از کارگران غیربومی استفاده کرده هشدار داد به هیچ وجه استخدام نیروهای غیربومی در پروژهای نفت و گاز و پتروشیمی استان قابل قبول نیست و برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

شیر خانی ادامه داد : طرح‌های طبقه‌بندی مشاغل موضوع ماده (7) آیین‌نامه اجرایی تهیه طرح طبقه‌بندی مشاغل کارگاه‌ها موضوع تبصره یک ماده 49 قانون کار (بخشنامه شماره 232/7 مورخ 26/7/1390 وزارت کار و امور اجتماعی) با هئیت مدیره شرکت نفت گاز غرب کشور مطرح شده که نیازمند مجوز از سوی وزیر نفت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام تصریح کرد : کارگران شرکت ایران افق برابر قانون کار حقوق دریافت می کنند و از اجرای طرح طبقه بندی مشاغل محروم هستند و باید شرکت این مهم را اجرایی کند.

وی با بیان اینکه هر کجا حقوق کارگران تضعیف شود ، ادامه داد : بدون شک اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی به صورت جدی به موضوع ورود خواهد کرد.

شیر خانی اظهار داشت : موضوعات و مشکلاتی در شرکت ایران افق دهلران مطرح شده که به صورت ویژه در دستور کار ما قرار خواهند گرفت و اگر تخلفات محرز باشد برابر قانون برخورد خواهد شد ./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار