نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی؛
تابناک- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: با پی‌گیری‌های انجام شده، وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور مجوز مجتمع فولاد بوشهر در بندر گناوه مشروط به تامین خوارک لازم موافقت کرد.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۹ 20 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، عبدالکریم جمیری اظهارداشت: استان بوشهر با وجود منابع خدادادی در حوزه دریا، انرژی و دسترسی به آب‌های بین‌المللی برای صادرات محصولات، استعداد بالقوه‌ای برای احداث صنایع بزرگ و استراتژیک دارد.

وی بیان کرد: ظرفیت تولید سالانه مجتمع فولاد بوشهر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن در سال پیش بینی شده‌است.

به گفته جمیری مجتمع فولاد بوشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی در زمینه ذوب آهن، تولید آهن اسفنجی، ورق، میلگرد و تیرآهن به صورت مستقیم برای یکهزار و ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد و با تأمین کامل نیاز این استان، ۵۰ درصد نیز صادرات محصول خواهد داشت.

وی ادامه داد: سرمایه‌گذار پروژه برای تأمین خوراک این مجتمع، معدنی را در استان خراسان رضوی خریداری کرده‌است و پیش بینی می‌شود با تأمین زمین لازم در مدت ۲ سال پروژه به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: همچنین راه‌اندازی واحدهای صنعتی راکد، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی شمال این استان، استقرار صنایع مونتاژی مانند خودروسازی و لوازم خانگی در استان و ایجاد مجتمع‌های کارگاهی برای استقرار کارگاه‌های تولیدی مقیاس کوچک پی‌گیری شد.

وی با اشاره به لزوم حمایت از واحدهای تولیدی راکد و تلاش برای فعال‌سازی آنها اضافه کرد: استان بوشهر رتبه نخست کشور از نظر میزان درآمد سرانه و رتبه سوم در زمینه تولید ناخالص داخلی را در اختیار دارد ولی با مشکلات عدیده‌ای در حوزه صنایع پایین دستی روبرو است.

جمیری اظهار کرد: با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در مورد حمایت از تولید کالای داخلی بازدید از شرکت‌های مستقر در مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان از جمله اولویت‌های کاری به شمار می‌رود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر گفت: شرکت پلی استر آریان بوشهر با ظرفیت ۶ هزار تن الیاف پلی استر در سال از جمله شرکت‌هایی است که سال ۸۵ در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر به بهره‌برداری رسید و از سال ۱۳۹۲ به دلیل مشکلات عدیده راکد شده‌است، کارگروه تسهیل و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان بوشهر برای راه‌اندازی مجدد این طرح و اشتغال مستقیم ۶۸۰ نفر مصوباتی داشته که باید تأمین مالی آن از سوی سندیکایی با عاملیت بانک صنعت و معدن و بانک‌های ملت، تجارت و صادرات انجام شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به شرایط فعلی کشور و کاربرد محصولات این شرکت در تولید البسه بیمارستانی یکبار مصرف، البسه استریل ایزوله و ماسک، در دیدار با وزیر صمت برای راه‌اندازی دوباره آن پیگیری لازم انجام و در این زمینه دستور اقدام فوری صادر شد.

جمیری در مرود پیگیری‌های صورت گرفته برای احداث منطقه ویژه اقتصادی در شمال استان بوشهر گفت: قرار است این منطقه ویژه اقتصادی در محل تقاطع خطوط انتقال نفت، میعانات گازی و اتیلن احداث شود تا زمینه‌ای برای توزیع عادلانه سرمایه‌گذاری و ایجاد توسعه متوازن صنعتی در شمال و جنوب استان بوشهر باشد.

وی یادآور شد: عملیات اجرایی این پروژه مهم در سال ۹۶ آغاز و مجوز ارزیابی زیست محیطی آن از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست کشور صادر شده‌است.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در نشست با وزیر صمت برای ایجاد زیرساخت‌های مناسب در منطقه ویژه اقتصادی شمال استان همچنین معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران توانمند در زمینه تکمیل زنجیره ارزش صنایع میان دست و پایین دست پتروشیمی پیگیری شد و وزیرصمت دستور پی‌گیری لازم را برای شرکت شهرک‌های صنعتی صادر کرد.

وی اضافه کرد: همچنین وزیر صمت برای سرمایه‌گذاری سازمان‌های توسعه‌ای ایدرو و ایمیدرو در اجرای طرح‌های فولادی، تولید صفحه‌های خورشیدی، تولید لاستیک سنگین و تکمیل زنجیره صنایع پایین دست پتروشیمی با توجه به فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در شهرستان‌های دیلم و گناوه دستور لازم را صادر کردند.

جمیری تاکید کرد: شهرستان بوشهر به دلیل نزدیکی به دریا و وجود زیرساخت‌های تولید انرژی، شرایط مناسب برای استقرار یکی از صنایع تولیدی به صورت مونتاژ قطعات منفصله، از جمله خودروسازی و لوازم خانگی را دارد به همین دلیل پیشنهاد شد با مشارکت مجموعه‌هایی مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و یا تولید کنندگان خارجی در این زمینه پیگیری شود که وزیر صمت دستور انجام مطالعات لازم برای اجرای یکی از این طرح‌ها را صادر کردند.

وی ادامه داد: روان سازی شرایط تولید کود شیمیایی فسفات در استان بوشهر، اصلاح حقوق دولت در بهره‌برداری از معادن، استفاده از ظرفیت‌های شرکت مپنا برای احداث مجتمع‌های تولید پراکنده برق در شهرک‌های صنعتی استان، ایجاد مجتمع‌های کارگاهی برای استقرار کارگاه‌های تولیدی مقیاس کوچک و پرداخت تسهیلات کم بهره به کارگاه‌ها از دیگر موارد پی‌گیری شده‌است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار