مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام گفت: مشترکان خانگی برق باید نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از ۱۰ نوع خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.
کد خبر: ۹۴۲۳۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 20 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ هادی شیرخانی در نشست آنلاین با اصحاب رسانه، مطبوعات و فعالان فضای مجازی استان اظهار داشت : این شرکت به منظور حفظ سلامت ارباب رجوع و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، خدمات برق رسانی را به صورت غیرحضوری ارایه می‌کند.

وی با اشاره به فعال بودن سامانه غیرحضوری طرح "برق من" در استان، بیان کرد: مشترکان خانگی برق باید نرم افزار "خدمات غیر حضوری برق ایران " را نصب کرده و از ۱۰ نوع خدمت این شرکت به صورت غیرحضوری برخوردار شوند.

شیرخانی یادآور شد: استعلام وضعیت دسته بندی در طرح برق امید، امکان ثبت درخواست انشعاب جدید، تغییر نام و مکان، ازمایش کنتور، تفکیک و ادغام به راحتی از طریق این نرم افزار انجام می‌گیرد.

وی اضافه کرد: پرداخت و مشاهده سوابق و ثبت خاموشی از دیگر خدماتی است که توسط این نرم افزار قابل اجراست.

شیرخانی با بیان اینکه این نرم افزار از سایت شرکت برق و سامانه‌ بازار قابل دانلود و نصب است، گفت: مشترکان برق استان می‌توانند با مراجعه به سایت این شرکت به نشانی اینترنتی www.waepd.ir و استفاده از بخش میز خدمت الکترونیکی، تمامی خدمات مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی و غیرحضوری دریافت کنند.

وی افزود: وضعیت وصول مطالبات بدهی مشترکان برق در استان در شرایط نامطلوبی قرار دارد به شکلی که حدود ۶۰ درصد از انرژی فروخته شده وصول می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام  یادآور شد: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

شیرخانی بیان داشت : از ابتدای آبان ماه تاکنون، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رایگان مشمول طرح برق اُمید در این استان برای مشترکان کم مصرف برق خانگی صادر شده است.

وی بیان داشت : این طرح سال جاری به تصویب هیات وزیران رسید و مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می شوند و در واقع اصلاح الگوی مصرف خانگی با بهره‌گیری از ساز و کارهای تشویقی و بازدارنده از اهداف اصلی این طرح است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام یادآور شد :  طرح برق امید برای همه مشترکان خانگی برنامه دارد از جمله برای مشترکان خانگی که میزان مصرف آنها کمتر از میزان الگوی مصرف است.

 ایلام تاکید کرد: برای هر دسته از مشترکان متناسب با منطقه جغرافیایی، الگوی مصرف برق تعیین و مشترکان برق به تناسب مشارکت در این طرح از مزایای تشویقی شامل تخفیف تا ۱۰۰ درصد تعرفه بهره مند می شوند.

شیرخانی ادامه داد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون از مجموع ۳۸۸ هزار و ۸۱۴ صورتحساب صادر شده شهری و روستایی، ۸۷ هزار و ۶۹۵ قبض برق رایگان در طرح برق امید صادر شده است و تا زمانی که این مشترکان همچنان در گروه کم مصرف باقی بمانند، شامل این تخفیف خواهند بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: مشترکان بخش خانگی، صنعت، سازمان ها و ادارات دولتی ۸۰۰ میلیارد ریال به شرکت توزیع برق استان بدهکار هستند.

شیرخانی نقش رسانه ها را در آگاه سازی و فرهنگ سازی مشترکان بسیار موثر دانست و افزود: رمز موفقیت این طرح آگاه سازی مشترکان است و برای این کار باید از شیوه های نوین و مختلف استفاده کرد./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار