جوکار:
رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان اینکه نبود شفافیت در اطلاعات اکتشافات منجر به رانت در استخراج شده است، گفت: وزارت صمت اکتشافات معدنی را شفاف کند.
کد خبر: ۹۴۲۴۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 21 February 2021
نبود شفافیت در اطلاعات اکتشافات منجر به رانت در استخراج شده/ وزارت صمت اکتشافات معدنی را شفاف کند

محمدصالح جوکار در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان یزد با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یزد کمترین سرمایه‌گذاری دولتی و بیشترین سرمایه‌گذاری بخش خصوصی را به خود اختصاص داده و سهم دولت در سرمایه‌گذاری‌های استان به نسبت بخش خصوصی بسیار کمتر است.

وی با اشاره به اینکه استان‌های اصفهان و خوزستان سنگ آهن خود را از یزد دریافت می‌کردند گفت: اخیرا اقداماتی شده و زنجیره تولید فولاد در استان یزد به ثمر نشسته ولی باز هم معادن استان به غیر یزدی‌ها واگذار می‌شود.

جوکار با تاکید بر اینکه اولویت با استان یزد باید باشد تصریح کرد: باید دید که در مجموع کشور ما چه میزان فولاد نیاز داریم و این زنجیره در چه محل‌هایی باید شکل بگیرد.

رئیس فراکسیون معدن و صنایع معدنی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اخیرا استان‌های دیگر سرازیر به یزد شده و در حال گرفتن معدن هستند که این هم کار درستی نیست و ما تاکید داریم چرخه فولاد به ویژه صنایع پایین دستی باید در یزد شکل بگیرد.

وی با انتقاد از اینکه چرا هنوز تولید برخی از صنایع تکمیلی فولاد در یزد وجود ندارد افزود: بحث معدن سرب و روی مهدی‌آباد همچنین مطرح شده که کنسانتره باید به خارج از یزد برود؛ چرا ما باید خوراک مورد نیاز استان یزد را به استان‌های دیگر بفرستیم در حالی که صنایع خودمان خوراک لازم را ندارند.

جوکار با تاکید بر ضرورت روشن شدن مسئولیت‌های اجتماعی واحدها افزود: در حال حاضر دو برابر صادرات برخی مواد اولیه پتروشیمی واردات داریم که جای سوال است وقتی خودمان نیاز داریم چرا باید مواد اولیه صادر شود.

وی خواستار شفاف سازی در حوزه اکتشافات معادن شد و گفت: متأسفانه الان وضعیت اکتشافات در کشور سبب ایجاد رانت شده است، وزارت صمت باید به گونه‌ای کار کند که عده‌ای با دسترسی به اطلاعات اکتشافات نتوانند سرمایه‌گذاری در این حوزه را به خود اختصاص دهند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار