استاندار فارس عنوان کرد: حوزه گردشگری، فرهنگی و هنری از بخش‌هایی هستند ‌که طی یکسال گذشته بیشترین آسیب را از بحران جهانی بیماری کرونا متحمل شده‌اند.
کد خبر: ۹۴۳۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 23 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایسنا: عنایت‌الله رحیمی سه‌شنبه ۵ اسفند در آیین نمادین ارائه هنر کارت به هنرمندان استان فارس، بیان کرد: دولت تمام تلاش خود را برای جبران ضرر و زیان‌های وارد شده به هنرمندان انجام داده است.

او افزود: از خدماتی که دولت به آن اهتمام ویژه ورزید، اهدای هنر کارت بود که با اعتباری بالغ بر ۲۴میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه باید به فرصت‌های شیوع کرونا همزمان با تهدیدها نگریست، گفت: به علت همه‌گیری بیماری کرونا، تجمعات و فعالیت‌ها از ابتدای اسفندماه ٩٩ کاهش یافت و درنتیجه هنرمندان که فعالیت‌هایشان به اجتماعات وابسته بود، دچار آسیب‌های فراوان شدند.

رحیمی به حمایت‌های شده از هنرمندان به کمک‌های معیشتی موردی به ۳۰۲ نفر، پرداخت حق بیمه سه ماهه اول امسال برای ۱۱۶۵ نفر، کمک‌ به ۳۵ گروه نمایشی و دیگر کمک‌ها برای درمان بیماران اشاره کرد و گفت: تسهیلات سامانه کارا نیزتاکنون به ۱۳۴۲ نفر و با اعتبار ۱۹۴ میلیارد ریال و تسهیلات کارآفرینی تحفه هم به ۳۷۵ نفر با اعتبار ۷۴ هزار و ۳۰۰ میلیون ، ارائه شده است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه توجه به مقوله هنر در صور مختلف از ضروریات هر جامعه است، گفت: زبان هنر زبانی اثرگذار و ماندگار است و وجود مفاخر وابسته به هنر است.

استاندار فارس با بیان اینکه هنر، موجب غنای روح و روان انسان می‌شود، تاکید کرد که هنرمندان در این دوران نشاط بخش باشند، چراکه با توجه به معضلات جامعه به هنر نیاز داریم.

رحیمی همچنین بر ضرورت حمایت از خبرنگاران و عکاسان خبری و رسانه‌های فعال نیز تاکید کرد.

برچسب ها: کرونا ، آسیب ، گردشگری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار