استاندار آذربایجان‌غربی از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد .
کد خبر: ۹۴۴۳۸۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶ 28 February 2021
به گزارش تابناک آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری  با اعلام اینکه  90 درصد مصرف آب استان در بخش کشاورزی بوده اما به دلیل الگوی غلط مصرف آب بهینه لازم از این بخش حاصل نشده است،گفت :اصلاح الگوی آبیاری در استان برای دستیابی به شرایطی پایدار و آینده نگر و نیز بهره وری مناسب از آب مصرفی، ضروری است .

استاندار آذربایجان غربی گفت: با وجود تصویب برنامه های کاربردی برای اصلاح الگوی مصرف آب به ویژه در بخش کشاورزی اما متاسفانه این برنامه ها به کُندی پیش می‌رود.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین از تخصیص حقآبه دریاچه ارومیه از رودخانه ارس به سایر مصارف انتقاد کرد و خواستار توجه ستاد احیای دریاچه ارومیه و وزارت نیرو به این امر شد.
 

وی بازنگری در کشت محصولات آب بر را یک ضرورت جدی برای استان دانست و گفد: باید با اقدامات لازم در مصرف بهینه بستر سودآوری بیشتر کشاورزان و صیانت از آب را فراهم کرد.

 

شهریاری ادامه داد: برخی مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه در سالهای نخست در نجات دریاچه بسیار موثر بوده و امروز که این نگین آبی به ثبات نسبی رسیده می‌طلبد تا در ادامه اجرای برخی مصوبات برای تداوم حیات در این استان بازنگری شود.

وی خاطرنشان کرد: ضرورت تخصیص آب به کشت گلخانه‌ای و تداوم عملیات پروژه های نیمه تمامی چون سد نازلو برای استان بسیار مهم است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار