مدیر امور منابع آب منطقه اورامانات استان کرمانشاه گفت: بهره‌برداری از منابع آب سطحی رودخانه «قره‌سو» در حوزه استحفاظی شهرستان روانسر منوط به عقد قرارداد و یا تمدید مجوزها است.
کد خبر: ۹۴۴۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۲ 28 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«ایوب ذائبی» افزود: همچنین بهره‌برداری از منابع آبی کانال‌های سمت چپ و راست، کانال جابری و خشکه‌رود نیز به همین روش امکان‌پذیر است.

وی تصریح کرد: یکی از سرچشمه‌های اصلی رودخانه قره‌سو سراب روانسر است و از آب این سراب برای کشاورزی بیش از ۶ هزار هکتار از زمین های زراعی شهرستان روانسر استفاده می شود که ۲ هزار هکتار آن به وسیله ۳۳ کیلومتر کانال سمت چپ و راست و چهار هزار هکتار دیگر نیز از طریق موتور پمپ های آب و به صورت برداشت از رودخانه قره سو تامین می شود.

مدیر امور منابع آب شهرستان روانسر و اورامانات اظهار داشت: سراب جابری نیز ۱۵۰ لیتر در ثانیه آب دهی دارد و ۹۰ هکتار از مزارع روانسر را آبیاری می کند.

ذائبی ادامه داد: نقش معتمدین و شوراهای آبیاری هر روستا در توزیع عادلانه آب نیز بسیار مهم است و بهره برداران باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی تاکید کرد: کشت دوم در اراضی تحت پوشش منابع آبی یاد شده نیز ممنوع است.

مدیر امور منابع آب منطقه اورامانات گفت: بر اساس قانون توزیع عادلانه آب (ماده ۱۲) و مصوبه شورای حفاظت منابع آب و سازگاری با کم آبی در شهرستان روانسر، مالکان منصوبات تمامی چاه ها مکلف به نصب کنتور هوشمند آب و برق بر روی تاسیسات پمپاژ چاه می باشند.

اورامانات منطقه‌ای در شمال غربی استان کرمانشاه شامل چهار شهرستان جوانرود، پاوه، روانسر و ثلاث باباجانی است که جمعیتی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار