جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به شایعه تعطیلی استان از ۱۵ یا ۲۰ اسفند گفت: چنین چیزی صحت ندارد اما اگر مردم همکاری نداشته باشند با افزایش تعداد مبتلایان و تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌های استان، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه فعالیت اصناف، برگزاری مراسم‌ها، فعالیت ناوگان حمل و نقل، تردد خودروها و دیگر موارد خواهیم بود.
کد خبر: ۹۴۴۴۵۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: عبدالرضا قاسم پور، افزود: البته تعداد شهرستان‌های نارنجی استان در مقایسه با ۲ ماه اخیر روند کاهشی داشته اما نسبت به ۲ هفته اخیر این روند افزایشی بوده است.
وی ادامه داد: پنج شهرستان دارای وضعت نارنجی استان شامل پاسارگاد، خنج، گراش، لامرد و مُهر است.
او اظهار داشت: علاوه بر این، ۱۱ شهرستان استان دارای وضعیت آبی و ۲۰ شهرستان نیز دارای وضعیت زرد هستند.
معاون استاندار فارس اضافه کرد: هرچه رنگ شهرستان‌ها از آبی به سمت زرد، نارنجی و قرمز پیش برود به همان میزان محدودیت‌ها نیز بیشتر و سختگیرانه تر خواهد بود و قطعا ضرر و زیان تداوم این روند به ویژه در آستانه نوروز متوجه اصناف مختلف خواهد شد.
قاسم پور گفت: عادی پنداشتن و ساده‌انگاری شرایط، رفتن به پاساژها، مراکز خرید و مکان‌های شلوغ و پر ازدحام بسیار خطرناک است و به همین دلیل در استان تمام تجمعات سیاسی، علمی، مذهبی، مجالس ختم و عروسی و هر مراسم دیگری را با هدف حفظ سلامت مردم ممنوع اعلام کرده‌ایم چرا که تجمعات عامل اصلی شیوع ویروس کرونا است.
وی گفت: به فرمانداران و بخشداران هم تاکید کرده‌ایم که مانع هرگونه تجمع شوند و بازرسی‌های میدانی خود را انجام دهند که این کار هم اینک در حال انجام است.

ورود مسافر نوروزی به فارس و شیراز ممنوع


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا گفت: شهر شیراز هم‌اینک از نظر رنگ بندی در شرایط زرد است اما با توجه به مسافرپذیر بودن این کلانشهر، ورود مسافر نوروزی به این شهر را ممنوع اعلام کرده‌ایم.
قاسم پور افزود: بنابراین از هوطنان تقاضا داریم که از سفر به استان فارس و شهر شیراز خودداری کنند چرا که در مبادی ورودی استان و شهر اجازه ورود نخواهند یافت و علاوه بر این جریمه ۵۰۰ هزار تومانی نیز به ازای هر ۲۴ ساعت برای آنها لحاظ خواهد شد.
وی ادامه داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان هیچ برنامه‌ای برای نوروز امسال ندارند، هیچ خدماتی به مسافران و گردشگران ارائه نمی‌شود، مدارس اجازه همکاری برای اقامت مسافران ندارند، کمپ‌های اقامتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها راه‌اندازی نمی‌شوند، مهمانسراهای دولتی و خوابگاه‌های دانشجویی هم اجازه ارائه خدمات به مسافران نوروزی ندارند.
او اضافه کرد: ممنوعیت تردد شبانه خودروها نیز در سراسر استان از ساعت ۲۱ تا سه بامداد در تمام شهرستان‌های استان به قوت خود باقی است و جریمه ۲۰۰ هزار تومانی هم برای خودروهای متخلف اعمال خواهد شد.

شایعه تعطیلی استان از ۱۵ اسفند صحت ندارد


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به شایعه تعطیلی استان از ۱۵ یا ۲۰ اسفند گفت: چنین چیزی صحت ندارد اما اگر مردم همکاری نداشته باشند با افزایش تعداد مبتلایان و تغییر رنگ وضعیت شهرستان‌های استان، مجبور به اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه فعالیت اصناف، برگزاری مراسم‌ها، فعالیت ناوگان حمل و نقل، تردد خودروها و دیگر موارد خواهیم بود.

برای شکست کرونا راهی جز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نیست


وی همکاری مردم در مقابله با کرونا طی یک سال گذشته را خوب ارزیابی کرد و گفت: طی این اکثر شهروندان به جز عده‌ای محدود، همکاری خوبی داشتند و انتظار داریم که این همکاری‌ها ادامه داشته باشد چرا که برای شکست دادن کرونا و ریشه کنی آن راهی جز رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌ها نداریم.
قاسم پور افزود: انتظار ما از مردم این است که با توجه به شیوع انواع مختلفی از ویروس جهش یافته کرونا، حتما از ماسک استفاده کنند، از برپایی میهمانی‌ها و دورهمی خودداری کنند و خرید و دید و بازدید عید را کنار بگذارند تا با واکسیناسیون گسترده‌تر کرونا سال آینده شاهد ریشه کنی این ویروس باشیم.
او گفت: انجام تست کرونا، فرهنگسازی، کمک‌های مومنانه و حفاظت از گروه‌های آسیب پذیر همچنان در استان ادامه دارد، تقویت درمان سرپایی در دستور کار است و محدودیت‌های هوشمند نیز برابر با رنگ بندی شهرهای استان اعمال می‌شود.


فعالیت اصناف ساماندهی خواهد شد


جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: همچنین با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، اتاق اصناف، اتحادیه‌های صنفی و شهرداری‌ها مکلف به ساماندهی و مدیریت فعالیت صنوف مختلف، بازارهای روز و دست فروشان در استان شده‌اند.
قاسم پور گفت: گشت‌های نظارتی بهداشت و درمان و کمیته نظارت استانی نیز بر روند فعالیت اصناف نظارت دارند تا ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.
وی اظهار داشت: البته همچنان معتقدیم که بهتر راه پیشگیری، در خانه ماندن و پرهیز از حضور در مکان‌های شلوغ، رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک است.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با بیماری کرونا، با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع ویروس کرونا در بخش تولید یک روز هم تعطیلی نداشته‌ایم گفت: طی این مدت صیانت خوبی نیز از اشتغال انجام شد.
قاسم پور افزود: رسانه‌ها نیز از ابتدای شیوع ویروس کرونا اثرگذاری خاصی داشتند و به مدیریت هرچه بهتر این بیماری کمک کردند؛ امیدواریم با تداوم و تقویت فضای همدلی موجود در استان و با هم‌افزایی هرچه بیشتر، هرچه سریعتر شاهد نابودی این ویروس باشیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مسافرنوروزی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار