استاندار کردستان:
استاندار کردستان گفت: در حال حاضر میزان مبادلات کالا از مرز سیرانبند بانه، ۲۳۰ میلیون دلار بوده که امکان افزایش آن تا یک میلیارد دلار نیز وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 28 February 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهمن مرادنیا روز یکشنبه در بازدید هیات عراقی از مرز سیرانبند بانه اظهار داشت: این مرز یکی از مرز‌های قدیمی کشور بوده که در آن تجارت صورت گرفته و بنا داریم مبادلات کالا را در این منطقه توسعه دهیم.

وی به برنامه‌ریزی برای رسمی شدن مرز سیرانبند بانه از لحاظ تردد مسافر اشاره کرد و افزود: در حال حاضر شرایط زیرساختی این مرز مطلوب نیست و امروز در توافقی با جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق، برای ارتقای این وضعیت تصمیم‌گیری خواهد شد.

استاندار کردستان یادآور شد: تلاش می‌کنیم با برنامه‌ریزی در کمترین زمان، امکانات و تجهیزات مورد نیاز را در مرز سیرانبند توسعه دهیم و آنچه مد نظر است به طور شایسته انجام شود.

جانشین وزیر امور داخله اقلیم کردستان عراق نیز در بازدید از مرز سیرانبند اظهار داشت: امروز با مسوولان ایرانی راجع به کمبود‌ها و زیرساخت‌های لازم برای رسمی شدن مرز سیرانبند و تردد مسافر برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

سرلشکر چتو صالح سعید با بیان اینکه این مرز از سوی دولت مرکزی عراق و ایران به عنوان یک مرز رسمی شناخته شده است، افزود: در این دیدار نواقص بررسی و مواردی که نیازمند اصلاح و بازنگری برای بازگشایی مرز باشد را مورد توافق قرار خواهیم داد.

وی ادامه داد: امیدواریم با توافقاتی که حاصل خواهد شد در این مرز شاهد تردد مسافران و گردشگران و افزایش مبادلات مرزی باشیم.

فرماندار بانه گفت: ظرفیت سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بانه فراهم است و سرمایه‌گذاران خارجی در این منطقه می‌توانند سرمایه گذاری کنند.

اسماعیل رستم پور در جریان بازدید هیات اقلیم کردستان از منطقه ویژه اقتصادی بانه با اشاره به تغییر رویکرد منطقه ویژه از تولیدی به تولید کالا‌های صادرات محور اظهار داشت: ۲۰۰ واحد تولیدی در این منطقه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی بانه ۸۵ هکتار است که ۳۵ هکتار ازاین منطقه آماده سرمایه گذاری است.

رستم پور گفت: هم اکنون در این منطقه هشت سرمایه گذار در زمینه‌های تولید پوشاک، لوازم خانگی و تولید انواع لامپ سرمایه گذاری کردند.

وی ادامه داد: تمام زیرساخت‌های لازم از جمله آب، برق و گاز در این منطقه فراهم شده و هیچگونه مشکلی به لحاظ تامین زیر ساخت‌ها برای سرمایه گذاران وجود ندارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار