رئیس سازمان نظام مهندسی لرستان:
رئیس سازمان نظام مهندسی استان لرستان تصریح نمود :با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از خدمات نظام مهندسی به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند و سامانه ارائه خدمات یکی از شفاف ترین سامانه های ارجاع کار است.
کد خبر: ۹۴۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۲ 28 February 2021

به گزارش تابناک لرستان ،سعید بارانی بیرانوند رئیس سازمان نظام مهندسی استان لرستان روز سه شنبه 5 اسفند ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه لرستان به مناسبت روز مهندس در سالن جلسات سازمان  اظهار داشت : با توجه به شیوع ویروس کرونا بسیاری از خدمات نظام مهندسی به صورت  الکترونیکی انجام می‌شوند و سامانه ارائه خدمات یکی از شفاف ترین سامانه های ارجاع کار است.

در این نشست مهندس بارانی تصریح کرد: پس از زلزله رودبار و منجیل، در سال 74 قانون سازمان نظام مهندسی تصویب و در سال 75 آیین نامه آن ابلاغ و اولین هیئت مدیره تشکیل شد.

وی ادامه داد: زنده یاد مهندس عزت اله فیلی بنیانگذار مهندسی ساختمان در استان بوده‌اند و با سعی و تلاش ایشان سازمان نظام مهندسی شکل گرفت، که نام و اعتبار ایشان در کل کشور هنوز هم ورد زبان  و باعث شکوفایی در سازمان نظام مهندسی استان شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان  با بیان اینکه بزرگترین تشکل حرفه‌ای استان لرستان سازمان نظام مهندسی ساختمان است ، بیان کرد: بالغ بر 10 هزار نفر در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان عضو هستند که از این تعداد حدود 4 هزار نفر پروانه دارد و فعال هستند.

بارانی با اشاره به وظایف اصلی این سازمان عنوان کرد: تامین حقوق شهروندی مسئله که در استان لرستان به آن کمتر توجه می‌شود، ارتقاء کیفی ساختمان‌ها، پاسداشت  حقوق حرفه‌ای و شان اجتماعی مهندسان و همچنین  ترویج اخلاق حرفه‌ای و مهندسی از مهمترین وظایف سازمان  نظام مهندسی است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان لرستان  با بیان اینکه شهرداری‌ها جهت کسب درآمد گزارش تخلفات ساخت و ساز که توسط  مهندسان ساختمان ارائه می‌شود را نمی‌پذیرند  گفت: متاسفانه شهرداری‌های استان  با توجه به درآمد ناپایدار، مشکلات زیر ساختی و نیروهای مازاد و عرف غلطی که کمیسیون ماده 100 را منبع درآمد خود می‌دانند نسبت به گزارش تخلفات مشهود که توسط مهندسان ساختمان  ارائه می‌شود توجه نمی‌کنند.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات اصلی سازمان مهندسی ساختمان بحث دو نقشه‌ای است که بر اساس قوانین معماری و شهرسازی و فنی مهندسی نقشه‌ای مهندسان طراحی و به شهرداری  ارائه می‌دهند ولی متاسفانه این نقشه بایگانی می‌شود و نقشه دوم غیر رسمی  به دلایل مسائل فرهنگی و عشیره‌ای  ایجاد می‌شود.

بارانی با اشاره به راه اندازی مجریان ذیصلاح  ساختمان در استان افزود: مجریان ذیصلاح را در ساختمان‌های5 سقف و 600 متر به بالا راه‌اندازی کرده‌ایم و در قانون و آیین نامه آمده که کل ساختمان ها باید مجری ذیصلاح داشته باشند ولی با توجه به مشکلات فرهنگی، سیستمی، تشکیلاتی، مدیریتی و سیاسی که وجود دارد، که  تا حالا این موضوع  خوبی اجرا نشده است ولی در استان لرستان چند سالی است که بحث مجری ذیصلاح در برخی از ساختمان ها عملیاتی شده که انشاالله روزی به این نتیجه برسیم که ساختن کار مهندسی است و نظارت درساختمان طراحی، تعمیر و نگهداری هم کار مهندسی می باشد.

انتهای پیام/

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار