رئیس شورای اسلامی شهر کرج گفت: تعلل شهرداری در پاسخگویی شفاف به ذینفعان املاک قولنامه‌ای موجب طرح دعوی در دستگاه قضا شده است، لذا باید سریعاً تعیین تکلیف شود.
کد خبر: ۹۴۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 01 March 2021

به گزارش «تابناک البرز» اکبر سلیم‌نژاد طی سخنانی در دویست و سی و هفتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج اظهار کرد: به دنبال ابلاغ رأی دیوان عدالت اداری مبنی بر ممنوعیت صدور پروانه برای املاک قولنامه‌ای شاهد بلاتکلیفی افرادی بودیم که پرونده‌های آنها تا نزدیکی صدور پروانه ساخت پیش رفته بود.

وی ادامه داد: رأی صادره مانع از پیشبرد کار می‌شد و این افراد از مرداد ماه تاکنون در بلاتکلیفی به سر می‌برند و جا دارد که وضعیت آنها به صورت شفاف تعیین تکلیف شود.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: شهرداری با انجام بررسی‌های لازم و استعلام از نهادهای مربوطه و در نظر گرفتن ملاحظات قانونی چنانچه نسبت به صدور پروانه ساخت برای آن دسته از املاک قولنامه‌ای که مالکین آنها قبل از صدور رأی دیوان نسبت به واریز وجه به حساب شهرداری و طی سایر مراحل اداری اقدام کرده بودند، اهلیت و صلاحیت دارد، سریعاً و بدون فوتِ بیشتر وقت به تکلیف خود عمل کند.

وی افزود: شهرداری چنانچه باید به گونه‌ای دیگر عمل شود نیز به ذینفعان پاسخ شفافی دهد تا صاحبان املاک قولنامه‌ای از بلاتکلیفی خارج شوند.

مبالغ گرفته‌شده از صاحبان املاک قولنامه‌ای عودت داده شود

سلیم‌نژاد تصریح کرد: چنانچه شهرداری بر اساس محدودیت‌های قانونی و به رغم میل باطنی تا اطلاع ثانوی قادر به صدور پروانه ساخت برای املاک قولنامه‌ای نیست و نمی‌توان برای پرونده‌های جاری استثنایی قائل شد نیز انتظار داریم که وجوه دریافت شده از سازندگان با فوریت به حساب‌های آنها عودت داده شود و از عزیزان دلجویی به عمل آید و اگر قانون حکم به پرداخت ضرر و زیان می‌دهد نیز باید به آن تمکین کرد.

وی خاطرنشان کرد: در هر حال با توجه به طرح دعوی از سوی برخی سازندگان در دستگاه قضا و مراجعات مکرر به شورا و شهرداری و سایر نهادها و همین طور مباحثی که مطرح می‌شود و حساسیت‌های رسانه‌ای انتظار داریم و تأکید می‌کنیم که این مسئله در اسرع وقت مدیریت شود.

وی متذکر شد: شهردار باید شخصاً بر روند آن نظارت داشته باشند تا طی چند روز آینده یا مبالغ عودت داده شود یا پروانه ساخت در اختیار سازندگان مربوطه قرار گیرد و غیر از این دو گزینه را نخواهیم پذیرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار