رییس فدراسیون جانبازان و معلولان گفت: مسابقات بین‌المللی پاراوزنه برداری هرساله با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف جهان به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار ‌می شود.
کد خبر: ۹۴۴۹۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۴ 01 March 2021

به گزارش تابناک آذربایجان غربی، رییس فدراسیون جانبازان و معلولان افزود : برای گرامیداشت یاد و خاطره "سیامند رحمان" قهرمان فقید وزنه‌برداری پارالمپیک جهان، پیش بینی شده که مسابقات بین‌المللی پاراوزنه برداری هرساله با حضور ورزشکارانی از کشورهای مختلف جهان به میزبانی آذربایجان‌غربی برگزار ‌می شود.

سیدمحمدشروین اسبقیان روز دوشنبه در اولین مراسم گرامیداشت سیامند رحمان که در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشنویه برگزار شد، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، قهرمانانی نظیر سیامند رحمان از این دیار شکوفا شدند و پرچم جمهوری اسلامی ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآوردند.

وی اضافه کرد: سیامند رحمان از ورزشکارانی بود که با افتخارآفرینی‌های فراوان همواره پرچم ایران را در میادین مختلف به اهتزاز درآورد و توانست با الهام بخشی خود تاثیرات زیادی بر مردم ایران و جهان بگذارد.

رییس فدراسیون جانبازان و معلولان با بیان اینکه "رحمان" سرآمد رشته پاراوزنه برداری جهان بود، ادامه داد: با مرگ ناگهانی سیامند خسارت زیادی به جامعه ورزشی وارد شد و ما یک مدال قطعی را در مسابقات جهانی و پارالمپیک از دست دادیم.

وی افزود: همزمان با نخستین سالگرد درگذشت سیامند رحمان بخش سیامند نیز در موزه ورزش، المپیک و پارالمپیک افتتاح خواهد شد.

معاون امور حقوقی مجلس و استان های وزارت ورزش و جوانان، فقدان مرد طلایی ایران اسلامی به ورزش کشورمان و جهان ضایعه بزرگیست .

تقی زاده گفت: برافراشتن  پرچم و سرود مقدس جمهوری اسلامی در میادین جهانی بزرگترین و بالاترین افتخاراتی است که در سایه همت این پهلوان بارها نصیبمان شد.

وی گفت : مقام معظم رهبری هم پشتیبان قهرمانان و ورزشکاران بوده اند و دعای ایشان هم بدرقه قهرمانان ما بوده است.

او از احداث ساختمانی ورزشی بنام سیامند رحمان در اشنویه خبر داد و گفت: دومین سالگرد را در آن ساختمان برگزار خواهیم کرد.

تقی زاده همچنین احداث چمن های مصنوعی  در روستاها  را هم از دیگر اولویت های وزارت ورزش و جوانان عنوان کرد.

فرماندار اشنویه با اشاره به محدودیت های کرونایی در برگزاری مراسمات ملی، گفت: امیدواریم پس از ریشه کن شدن ویروس منحوس کرونا ، هرساله مراسم گرامیداشت سیامند رحمان با حضور پرشور مردم برگزار شود.

عبدالسلام مام‌عزیزی افزود: اهالی ورزش‌دوست و ورزشکار اشنویه سه درخواست اساسی از وزارت ورزش‌وجوانان دارند که امیدواریم با پیگیری این درخواست‌ها و تامین اعتبار در شکوفایی استعدادهای این شهر و جلب نظر جوانان به ورزش اقدام شود.

وی افزود: تامین اعتبار و سرمایه‌گذاری جهت تکمیل مزار سیامند رحمان، تامین اعتبار جهت تکمیل و تجهیز ورزشگاه این شهرستان و تامین اعتبار جهت پروژه‌های ورزشی در دست اقدام از اصلی‌ترین درخواست جامعه ورزشی اشنویه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار